Programmamanager KKN

Aanvraagnummer: 9910
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Kadaster
Locatie: Eindhoven
Uren per week: 36-40 uur
Tarief: 150 per uur
Duur van de opdracht: 31-05-2026
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-06-2025
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-05-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer, die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Omschrijving werkzaamheden
De huidige Kadastrale kaart is in de jaren negentig van de vorige eeuw geïntroduceerd. Deze kaart geeft de ligging weer van percelen ten opzichte van elkaar en dient tevens als input voor het veldwerkregister. De nauwkeurigheid van de kaart kan nog worden verbetert.
Het programma KKN heeft als doel de kwaliteit van de kaart te verbeteren door historische veldwerken opnieuw te verwerken en te interpreteren. Er is een maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA) uitgevoerd dat laat zien dat met een verbeterde kaart aanzienlijke baten kunnen worden gerealiseerd voor onder andere projectontwikkelaars en overheden. Deze partijen hoeven minder aanvullend landmeetkundig onderzoek uit te (laten) voeren. Ook burgers en bedrijven krijgen toegang tot de verbeterde kaart - als open data. De programmamanager KKN stuurt onder leiding van de gedelegeerd opdrachtgever de gehele KKN projectorganisatie aan.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- MSP;
- Prince 2;
- Agile;
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Het opstellen en (doen) uitvoeren van het programmaplan van het gehele programma;
- Het inhoudelijk ondersteunen en aansturen van de projectleiders die verantwoordelijk zijn voor de onderliggende deelprojecten;
- Het bijhouden en optimaliseren van de programmaplanning;
- Sturen op de risico’s van het programma en de risicobeheersing;
- Het rapporteren aan de stuurgroep KKN;
- Schakelen tussen strategische programmastuurgroep en uitvoerende projecten en een gesprekspartner zijn voor beide niveaus;
- Delen en toelichten rapportages aan CIO-office;
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een maximum uurtarief van € 150,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en overige kosten;
3. Minimaal 10 jaar ervaring in het succesvol aansturen van complexe IT-projecten met een datacomponent;
4. Minimaal 5 jaar ervaring in het Geo-domein;
5. Minimaal 5 jaar ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving;
6. Minimaal 5 jaar ervaring in aansturen van een multi-vendor projectomgeving.
7. Minimaal 5 jaar ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
8. Minimaal 5 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.
9. Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
10. U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster met inachtneming van de ervaringseisen. (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). (40 punten)
11. U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen binnen politiek/bestuurlijk omgevingen en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). (30 punten)
12. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de geleverde (GEO)-expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij zelf/ de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties waar de kandidaat (overtuigend) over dient te beschikken:
- Empathisch vermogen
- Sensitief
- Resultaatgericht
- Helikopterview
- Adviesvaardigheid
- Overtuigingskracht
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
- Proactief en initiatiefrijk
- Je hebt een can-do mentaliteit en denkt in oplossingen, niet in problemen
- Binnen het programma ben je een voorbeeld en een kartrekker
Startdatum
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Werkdagen
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Tarief
Maximaal 150,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Conceptovereenkomsten
- Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: Detacheringsovereenkomst
- Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratiesysteem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.
Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de conceptovereenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 9 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.