Kwaliteitsmanager

Logo van de Belastingdienst, met een blauw schild met een wit leeuwenwapen en het woord 'Belastingdienst'.

Aanvraagnummer: 10010
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Belastingdienst
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 0,5 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 08-05-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 06-05-2025 21:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdrachtomschrijving

Kwaliteitsmanager De interne beheersingsfunctie heeft tot doel in control te komen en blijven op het realiseren van de doelstellingen Klantgegevens. Deze doelstellingen zien op het juist, tijdig, volledig, rechtmatig en veilig leveren van diensten. De doelstelling van de functie is het zorgdragen dat de huidige mate van control wordt gecontinueerd en daar waar nodig de mate van control wordt uitgebreid naar de wens van het management. Dit onder andere op basis van adviezen die door de Kwaliteitsmanager worden uitgebracht. Deze Kwaliteitsmanager is de hoeder van risicobeheersing voor de hele afdeling Klantgegevens (ong 400 medewerkers), naast geautomatiseerde processen, betreft het ook relatief veel handmatige werkzaamheden. Risico's inzichtelijk te hebben, te krijgen en maatregelen op te treffen is voor de afdeling zeer belangrijk gezien waar de afdeling voor staat. Voldoen aan AVG, BIO en Archiefwet is key.

De hoofdtaken van de Kwaliteitsmanager zijn als volgt:

  • Vult en onderhoudt het risicoregister van de afdeling en stuurt op maatregelen om in control te komen en blijven.
  • Rapporteert over de voortgang van de genomen maatregelen.
  • Zorgt voor afstemming met de desbetreffende stakeholders.
  • Rapporteert aan het management en maakt de rapportages op.
  • Adviseert het management op het gebied van risicobeheersing.
  • Werkt nauw samen met twee medewerkers van de afdeling die toetsingen uitvoeren.
  • Coördineert en stuurt deze medewerkers inhoudelijk aan.
  • Functioneert als vraagbaak voor de medewerkers.

Vanwege pensionering zijn we op zoek naar voorlopige invulling van deze functie.

Achtergrond opdracht

De afdeling Klantgegevens (KLG) is onderdeel van het cluster Belastingdienst Centrale Administratieve Processen Gegevens. Naast Klantgegevens bestaat het cluster uit O&M (Ontvangen en mededelen), IBG (Inwinnen en beschikbaar stellen van Gegevens) en CFG (Centrale Functies Gegevens). Klantgegevens is als proactieve partner in staat om alle afnemers van onze diensten tijdig te voorzien van precies die gegevens over natuurlijke en niet-natuurlijke personen waar zij toe bevoegd zijn, met precies die kwaliteit die ze nodig hebben, op een logische en vanzelfsprekende manier.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt over een WO werk- en denkniveau, dit is aantoonbaar door een afgeronde opleiding op WO niveau en/of minimaal 3 jaar ervaring in een rol als kwaliteitsmanager of vergelijkbaar.
  • De aangeboden kandidaat heeft ten minste 5 jaar werkervaring met Risicomanagement(COSO) en AO/IC.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als adviseur op MT-niveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met procesbeheer binnen een data gedreven omgeving.

Wensen

  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met Risicomanagement COSO
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met AO-IC
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met BIO aspecten mn autorisatiebeheer
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met AVG rechtmatigheid
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft met Gegevensverwerking/Gegevensuitwisseling op grote schaal

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Competentie 2
  • Overtuigingskracht
  • Competentie 3
  • Samenwerken
  • Competentie 4
  • Competentie 5
  • Analyseren
  • Initiatief

Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.