Deelprojectleider Harmoniseren werkprocessen meldkamer

Aanvraagnummer: 11011
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Veiligheidsregio Utrecht
Locatie: Houten
Uren per week: 16 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 11,5 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 26-05-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Organisatie
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.
Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.
Opdracht
Het hoofddoel is het per 3 juni 2025 samenvoegen van de twee meldkamers Flevoland/Gooi en Vechtstreek en Utrecht tot één meldkamerorganisatie Midden Nederland voor de onderdelen Brandweer en Multidisciplinaire opschaling op één locatie in Hilversum, de Groest.
De projectleider MKMNL Veiligheidsregio’s zorgt, via de uitwerking binnen deelprojecten, voor alle benodigde producten en draagt zorg voor de voorbereiding van alle (voorlopige) besluitvorming richting directie en betrokken besturen. De deelprojectleiders zorgen ervoor dat, samen met deelprojectgroepleden, alle benodigde producten met de betrokkenen zijn afgestemd en tijdig zijn afgerond. De deelprojectleiders zijn ook lid van de projectgroep MKMNL Veiligheidsregio’s.
De deelprojectleider Werkprocessen heeft twee rollen: deelprojectleider en projectsecretaris.
Als deelprojectleider zorg je samen met de betrokkenen voor dat een voorstel voor de geharmoniseerde werkprocessen wordt opgeleverd. Je weet hierbij medewerkers en overige betrokkenen de gepaste ruimte te geven mee te denken maar houdt het gewenste einddoel en planning in beeld. Het voorstel leg je voor aan het projectteam en stelt waar nodig bij.
De tweede rol is als projectsecretaris van het project. Je ondersteunt de projectleider en bent mede auteur in het voorbereiden van documenten die nodig zijn voor de besluitvorming en voert andere ondersteunende taken voor het project uit.
Vereisten
1. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werkwerkverkeer én parkeerkosten;
2. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op WO-niveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (deel)projectleider en betrokken bij een meldkamer;
4. Aantoonbare praktische werkervaring met brandweerprocessen en een brede kennis van het werkveld;
5. Beschikbaar per 1 juni 2025 voor 16 uur per week;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (deel)projectleider en betrokken bij een meldkamer (geef dit in het cv aan d.m.v. minimaal een concreet voorbeeld te benoemen) (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het vormgeven en opstellen van werkprocedures van de meldkamer bij een Veiligheidsregio (35 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als projectsecretaris/mede-auteur (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch;
- Samenwerken;
- Verbinden;
- Communicatief sterk;
- Omgevingsbewust;
- Besluitvaardig;
- Plannen en organiseren;
- Goede schrijfvaardigheden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De fysieke/ digitale gesprekken bij de VRU zijn gepland op 2 juni 2025, vanaf 14:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 27 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 26 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.