Officer – Senior | FEC | HRC

De afbeelding toont het woord "Rabobank" in blauwe, vetgedrukte en cursieve letters op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 11068
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Rabobank
Locatie: Utrecht
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 20-05-2025 08:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Details:
• We zijn op zoek naar 20 FTE;
• LET OP: Het is van belang dat alleen kandidaten worden aangeboden die volledig voldoen aan alle harde eisen. De business zal namelijk streng selecteren in verband met de zwaarte van de functie;
• GEEN ZZP;
• LET OP: geen voormalige ZZP-ers als deta aanbieden op deze aanvraag. Dit is alleen toegestaan als de kandidaat 6 maanden en 1 week niet als ZZP-er bij ons heeft gewerkt;
• Rabobank ervaring is vereist.
_________________________________________________________________________________________________________________

Het Higher Risk Customers (HRC) domein binnen Rabobank is een speciale afdeling die zich focust op klanten met een hoog tot zeer hoog risico-element. Om deze hoge risico-elementen adequaat te adresseren, te mitigeren of eventueel te elimineren, zoeken wij Senior FEC Officers met specifieke kennis en ervaring op dit gebied.

Over de HRC afdeling
De HRC afdeling is in het leven geroepen om de diverse hoog risicosignalen binnen het klantenbestand van Rabobank met het juiste specialisme aan te pakken om zodoende te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, waaronder de Wwft. Deze risico’s zijn van dusdanige aard, complexiteit en/of omvang dat dit buiten het gewone domein van CDD valt waarvoor specifieke kennis, ervaring en kunde vereist is. Het betreffen zowel natuurlijke personen als zakelijke (rechts)vormen waarbij één of meer risico’s spelen op genoemde gebieden. Vanwege deze bijzondere risico’s is hiervoor een separaat onderdeel opgezet binnen Rabobank waar jij deel van uit kunt maken, mits je over de juiste expertise beschikt.

Het project
Je gaat aan de slag in een high performance, high impact omgeving met de remediatie van diverse klanten die een hoger materieel FEC-risico voor de bank opleveren. Deze klanten zijn onderdeel van een bestaande remediatieportefeuille die we afzonderlijk projectmatig zullen afhandelen. De tijdslijn van het project loopt naar verwachting tot en met december 2025.

Jij en jouw functie
De functie van Senior FEC Officer is een vrij zelfstandige functie met veel verantwoordelijkheden en belangrijke taken. Als Senior FEC Officer ben je verantwoordelijk voor de aan jou toebedeelde HRC klantdossiers waarbij je van A tot Z de afhandeling verzorgt. Onder afhandeling wordt hier in elk geval begrepen scoping, de (initiële) analyse, risico bepaling, formuleren van passende beheersmaatregelen op de vastgestelde risico’s en de periodieke opvolging daarvan, opstellen van de rapporten, afhandelen van de processen en (periodiek) rapporteren aan de betreffende managers of client comités. Daarnaast kan er afstemming plaatsvinden met andere specialisten binnen de HRC afdeling, maar ook daarbuiten.

Je gaat uitgebreide, diepgaande en complexe onderzoeken uitvoeren, waarbij het van cruciaal belang is dat een zorgvuldige afweging van de geconstateerde restrisico's in relatie tot de risk appetite van de bank gemaakt wordt. In afstemmingen met andere specialisten binnen en buiten de HRC afdeling heb je een coördinerende rol. Je weet gedurende langlopende en uitgebreide onderzoeken het overzicht te behouden en verliest deadlines niet uit het oog. Je blijft in klantcontact – ook als het lastig wordt – professioneel, deskundig en klantgericht. Je bent eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van het dossier. Je dient daarbij in staat te zijn overtuigend je onderzoeksbevindingen te presenteren aan (senior) management en/of clientcomités.

Vereisten Senior FEC Officer:
• Een afgeronde studie (HBO /WO niveau) op een van deze gebieden: economie, rechten of criminologie;
• Meer dan 6 jaar relevante ervaring in het FEC-domein met complexe hoog risico klantgroepen en risk management, bij voorkeur binnen een vergelijkbare afdeling bij een grootbank;
• Diepgaande en parate kennis en kunde op diverse CDD gebieden, zoals TBML, complexe bedrijfsstructuren, sancties, fiscale integriteit, corruptie en offboarding;
• Beschikken over aantoonbare ervaring met en een sterk analytisch vermogen om complexe en omvangrijke transacties, transactiepatronen en netwerken in kaart te brengen, analyseren en te vertalen naar een doelgerichte outreach;
• In staat zijn om verbanden te leggen en het overzicht te behouden tijdens uitgebreide onderzoeken en projecten. Ervaring met projectmanagement is een pré;
• Sterke communicatieve vaardigheden, waaronder het voeren van lastige klantgesprekken, al dan niet op locatie;
• Hoge mate van besluitvaardigheid, in staat zijn om bij dilemma's en complexe situaties met grijze gebieden conclusies te onderbouwen en standpunten te kunnen verdedigen aan (senior) management en/of clientcomités;
• In staat zelfstandig te werken, specialistische hulp in te schakelen waar nodig en te werken conform de afgesproken kaders;
• Signaleren en initiëren van voorstellen voor structurele proces- en/of inhoudelijke beleidsverbeteringen en SIRA;
• Certificeringen zoals ACAMS en Leergang Compliance Professional, zijn een pré.

Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.

Aanvullende informatie:
• Er wordt hybride gewerkt, volgens het Rabobank @anywhere principe;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Rabobank) cao. Deze inzet valt in schaal 9 van de Rabobank cao;
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
• De kandidaat mag op maximaal één aanvraag tegelijkertijd aangeboden worden. Dit betekent dat de kandidaat gedurende de exclusiviteitsperiode (4 werkdagen) alleen bij - Rabobank is aangeboden;
• Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;