Adviseur grondzaken

Logo van Gemeente Roosendaal met groene tekst en een gebogen lijn van rode ovalen aan de linkerkant.

Aanvraagnummer: 11982
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Roosendaal
Locatie: Stadskantoor
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 16-06-2025
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 13-06-2025 12:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Wij zijn Roosendaal
Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video. Wij hanteren een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden. Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie.

Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal
Roosendaal is op zoek naar een
Tijdelijke adviseur grondzaken
32 uur per week
“Een vaardige adviseur die op het gebied van grondzaken de gemeente Roosendaal een stapje verder brengt!”

Als Adviseur Grondzaken ben je bezig met diverse juridische werkzaamheden op het gebied van privaatrecht/grondzaken, zoals aankoop van onroerende zaken t.b.v. ruimtelijke projecten, verkoop van (bouw)grond en gebouwen, het vestigen van zakelijke rechten (erfpacht, opstal), verhuur en verpachting van gemeentelijke eigendommen. De werkzaamheden betreffen het adviseren bij en het opstellen van de nodige contracten, de daarbij behorende correspondentie en het opstellen van adviesnotities en voorstellen voor directie en college/raad. Ook het uitzetten van taxaties en bodemonderzoeken behoren tot het takenpakket.

Hiervoor werk je nauw samen met collega’s van Ruimtelijke Ontwikkeling, Economie, Vergunningen, Beheer en andere adviseurs. Daarnaast heb je ook veel externe contacten met bijvoorbeeld burgers, zo kan je bijvoorbeeld aan tafel zitten bij aankoopgesprekken, notarissen en verschillende (nuts)bedrijven. Soms zit je aan tafel bij de wethouder of directeur om hem/haar te adviseren over diverse privaatrechtelijke kwesties. Verder lever je ook een bijdrage aan de periodieke rapportages aan de directie, waarin je de stand van zaken van jouw werkzaamheden bespreekt. 
Kortom, een afwisselende functie in een groep met behulpzame collega’s die de kneepjes van het vak kennen. Werk wordt in onderling overleg verdeeld, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met een ieders kwaliteiten en wensen.

Jouw kracht
Als adviseur vind je het leuk om met anderen samen te werken en anderen werken graag samen met jou. Je stelt kritische vragen, maar weet ook snel een praktische vertaling te maken en zaken voor elkaar te krijgen. Daarbij verlies je het grotere geheel niet uit het oog. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen. Als het een keer niet helemaal loopt zoals je had gedacht, dan lijdt je humeur daar niet onder. Vanzelfsprekend beschik je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding, bij voorkeur Rechten. Wanneer je al enige werkervaring in het vakgebied meeneemt, is dat fijn. Kennis van privaatrecht is hierbij een must.

Kijkende naar de aard van de werkzaamheden kan deze opdracht niet worden ingevuld door een ZZP'er.

Vereisten / Knock-out criteria

  1. “In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?”
  2. De kandidaat heeft specifieke vakkennis op het gebied van privaatrecht (blijkt uit CV)
  3. De kandidaat beschikt over minimaal 3-4 jaar werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)
  4. Het tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrrein. De kandidaat beschikt zelf over devices of deze worden geleverd vanuit de leverancier. Er dient een VOG te worden overlegd niet ouder dan 2 maanden voor een vergelijkbare functie of deze dient te worden aangevraagd.

Gunningscriteria / Wensen
  1. De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op HBO
    • ja (3 Punten)
    • nee (0 Punten)
  2. Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  3. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  4. Wij gaan ervan uit dat de kandidaat beschikt over eigen devices (laptop en telefoon) of verstrekking via bureau/ leverancier, dit in verband met het werkplek-concept van de Gemeente Roosendaal
  5. De kandidaat beschikt over specifieke vakkennis op het gebied van grondzaken (blijkt uit CV).
    • (5 Punten)
    • (0 Punten)
  6. De kandidaat beschikt bij voorkeur over relevante werkervaring bij een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
    • (2 Punten)
    • (0 Punten)
  7. De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit het gesprek)
    • (2 Punten)
    • (2 Punten)
    • (2 Punten)
    • (2 Punten)
    • (2 Punten)
  8. De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding Rechten of Bestuurskunde (blijkt uit CV)
    • (2 Punten)
    • (0 Punten)


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.