Campagne Manager

De afbeelding toont het woord "Rabobank" in blauwe, vetgedrukte en cursieve letters op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 12068
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Rabobank
Locatie: Utrecht, Croeselaan
Uren per week: 36 per week
Tarief: 88 per uur
Duur van de opdracht: 5,5 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.S.M.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 10-06-2025 10:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


• We zijn op zoek naar 1 FTE;
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan;
• Niet geschikt voor ZZP;
• Hybride werken: afstemming tijdens intakegesprek;
• Duur opdracht: ivm project t/m einde jaar;
• Per direct beschikbaar.

Als Campagne Expert ben je mede verantwoordelijk voor de massamediale marketingcampagnes binnen het Chapter Marketing. Je ontwikkelt de overall campagnestrategie (media en creatie) en bent verantwoordelijk voor werkprocessen, campagne guidelines en bureaurelaties. Daarnaast ondersteun en adviseer je de Campaign Marketing teams en de Content & Service Marketing teams op dagelijkse basis bij projecten.

Jij & jouw functie
Als Campagne Expert werk je aan strategische vraagstukken én ben je dagelijks operationeel betrokken bij de ontwikkeling van campagnes en content. Je werkt nauw samen met collega experts en marketeers in verschillende teams en vindt het ook leuk om als sparringpartner te fungeren en collega’s verder te helpen en kennis bij te brengen.

Je hebt een ‘agency mindset’; je bent proactief, hebt de energie om dingen snel op te lossen en kunt er goed mee omgaan dat er in elke fase van een project dingen kunnen veranderen. En in je aanpak zorg je ervoor dat je altijd in verbinding staat met de belangrijkste stakeholders.

Als Campagne Expert werk je samen in een team van 4 experts, bestaande uit een Customer Insights & Media Manager, Contentstrateeg en de Lead Campaign & Content. Met dit team ben je verantwoordelijk voor onder meer:

• Ondersteuning bij ontwikkeling van campagnes particulieren- en bedrijvenmarkten;
• De campagnerichtlijnen, kwaliteit en effectiviteit van creatief werk;
• De mediarichtlijnen, effectiviteit en accountability van (paid)media inzet;
• De way-of-working op het gebied van ‘campaigning’ binnen het Chapter;
• Guidelines en templates (i.s.m. communicatieafdeling CCA);
• Het verkrijgen en toepassen van inzichten uit onderzoeken (effectmetingen etc.);
• Het onderhouden en optimaliseren van de bureaurelaties.

Feiten & cijfers
• Het Chapter Marketing produceert en organiseert +/- 10 massamediale marketingcampagnes per jaar, afhankelijk van de commerciële doelstellingen in aantallen leads en digitale funnel starts, meer dan 2.000 digitale (micro-)campagnes in onze eigen kanalen (web/app en mail) en verzorgt daarnaast alle service boodschappen over producten, processen en zorgplicht;
• Meer dan 100 professionele collega's die werken in marketing-teams per segment (Particulieren, Bedrijven, Private Banking en Insurance & Pensions), verdeeld over drie werkpakketten: campaign marketing, digital & base marketing en service & content marketing. Het Chapter wordt intern ondersteund door een afdeling met experts op het gebied van merkactivatie, digital marketing & marketing automation en customer experience (CX), inclusief KTV-onderzoek en rapportages.

Top 3 verantwoordelijkheden
• Fungeren als kwaliteitsverantwoordelijke voor campagne-ontwikkeling binnen het Chapter;
• Het faciliteren en optimaliseren van werkprocessen en guidelines zodat de experts en marketingteams zo efficiënt en kwalitatief mogelijk kunnen werken;
• Het onderhouden en optimaliseren van de relaties met de bureaus.

Samen bereiken we meer dan alleen
We geloven in de kracht van verschillen. Juist door de verschillen van mensen te combineren worden we een nog betere bank. We zijn dan ook benieuwd naar wat jij toevoegt aan ons team. De functie valt binnen het team Center of Expertise (CoE) (13 FTE) van het Chapter Marketing. Wij werken samen op een manier die veel ruimte biedt aan inhoudelijke- en persoonlijke ontwikkeling van alle collega's, waarmee we beogen dat een baan bij het Chapter Marketing een waardevolle stap is in de ontwikkeling van je professionele loopbaan (binnen Rabobank).

Jij & jouw talent
• HBO/Academisch werk- en denkniveau;
• Een goed gevoel voor creatief werk. Ervaring met (reclame-)bureaus is een pre;
• Een hands-on mentaliteit;
• Overzicht hebben en goed kunnen prioriteren;
• Goede beheersing van de Nederlandse- en Engelse taal en een heldere, doeltreffende schrijfstijl;
• Vaardig in het maken en geven van presentaties;
• Kennis van het corporate speelveld van Rabobank en de werking van lokale banken is een pre.
• Senior +10 jaar campagne ervaring
• Kennis/ervaring: creatie EN media
• Bij voorkeur ook retail ervaringen ivm snelheid
• Cijfermatig goed onderlegd


Aanvullende informatie:
• Er wordt hybride gewerkt, volgens het Rabobank @anywhere principe;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Rabobank) cao. Deze inzet valt in schaal 9 van de Rabobank cao;
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
• Onder de veranderde wet- en regelgeving leent deze opdracht zich helaas niet voor het inzetten van een ZZP-er. Bij vragen en/of onduidelijkheden lichten wij dit uiteraard graag toe;
• De kandidaat mag op maximaal één aanvraag tegelijkertijd aangeboden worden. Dit betekent dat de kandidaat gedurende de exclusiviteitsperiode (4 werkdagen) alleen bij - Rabobank is aangeboden;
• Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;

Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!