Adviseur openbare orde en veiligheid (OOV)

Aanvraagnummer: 12354
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Rozendaal
Locatie: Rozendaal
Uren per week: 8 per week
Tarief: 110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 20-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdrachtgever
Rozendaal is uniek. We zijn er trots op dat we de kleinste gemeente van het Nederlandse vasteland zijn. Een titel die we, inwoners en het gemeentebestuur, graag willen behouden. Niet als doel op zich, maar als middel om dichtbij inwoners te blijven en ons samen in te zetten voor onze groene woon- en leefomgeving. We geven in nauwe verbinding met onze inwoners uitvoering aan de gemeentelijke taken. We werken in nauwe samenwerking, vanuit transparantie en onderling vertrouwen. Tegelijkertijd vormen een stevige eigen verantwoordelijkheid en zelfsturing onderdeel van de manier waarop wij inhoud geven aan de ‘Kracht van Klein’.
Onze organisatie telt ca. 15 medewerkers en een flexibele schil van nog eens een tiental mensen die zich korter of langer aan ons verbinden. Onze organisatie heeft een eenhoofdige leiding. De taken zijn verdeeld in drie ‘eenheden’ met brede verantwoordelijkheden: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Regie, Beheer en Projecten.
Opdracht
Als adviseur openbare orde en veiligheid (OOV) ben jij dé adviseur van de burgemeester, het college en de gemeentelijke organisatie over uiteenlopende OOV-thema’s waaronder:
- Openbare orde vraagstukken
- Integraal veiligheidsbeleid
- Brandweerzorg
- Rampen- en crisisbeheersing
Je adviseert gevraagd én ongevraagd over de genoemde thema's met inachtneming van de opgestelde integrale veiligheidsbeleid. Je bent aanspreekpunt voor (keten)partners in het veiligheidsdomein, waaronder buurgemeente Rheden, VGGM, politie en brandweer.
Je adviseert niet alleen over de inhoudelijke vraagstukken, maar ook over de structurele inrichting van de OOV-taken en bijbehorende processen in de organisatie.
Een belangrijk onderdeel van je takenpakket bestaat uit het actualiseren en verbeteren van sterk verouderde samenwerkingsafspraken met onze buurgemeente(n). Je neemt hierin het voortouw, verbindt partijen en zorgt voor concrete en gedragen afspraken.
Daarnaast vertegenwoordig je onze gemeente actief in regionale overleggen en netwerken, en draag je bij aan de vertaling van regionale afspraken naar lokaal uitvoerbaar beleid.
Vereisten
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur OOV;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van bestuurskunde, rechten of veiligheidskunde;
4. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare kennis van én werkervaring met wet- en regelgeving rondom OOV, crisisbeheersing en bestuurlijke advisering (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring bij kleine gemeenten (Minder dan 20.000 inwoners) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met organisatie-advies in verband met structurele inrichting (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Assertiviteit;
- Resultaatgericht werken;
- Adviesvaardigheid (mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid);
- Plannen en organiseren;
- Bestuurlijke sensitiviteit.
Benodigd aantal professionals
1
Bring Your Own Device
Voor deze opdracht moet de kandidaat gebruikmaken van een eigen laptop en telefoon.
CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 20 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.