Medewerker – Bijzonder Beheer – Project Verhuur Dossiers

De afbeelding toont het logo van de Volksbank met de woorden "de volksbank" in kleine blauwe letters op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 12462
Contractvorm: Detachering
Organisatie: de Volksbank
Locatie: Utrecht, Croeselaan 1
Uren per week: 36 per week
Tarief: 67,5 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 13-06-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



LET OP:
- Graag de contactgegevens van de kandidaat en van jullie als partij uit het CV halen, mocht het CV toch contactgegevens bevatten, dan zullen wij de kandidaat niet aanbieden bij de klant;
- Het is voor de leverancier NIET toegestaan om rechtstreeks contact op te nemen met De Volksbank. Als hier geen gehoor aan wordt gegeven, volgt er één waarschuwing en bij herhaling wordt de leverancier uitgesloten van aanvragen van De Volksbank;
- Reistijd van een kandidaat mag niet langer zijn dan 60 minuten;
- Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Biedt dus zsm een geschikte kandidaat aan;
- Leveranciers mogen slechts 2 kandidaat aanbieden. Mochten er door één partij meerdere kandidaten aangeboden worden, dan zullen wij alle kandidaten moeten afwijzen.
- Door het groot verwachte aanbod voor deze rol zullen wij afgewezen kandidaten niet voorzien van een inhoudelijke terugkoppeling;

Wij zijn voortaan samen één merk: ASN Bank. Een sterke bank die wendbaar is, krachtig en toekomstbestendig. We willen zowel commercieel als operationeel vandaag al het verschil maken. Zodat we ook morgen kunnen zorgen voor mens en maatschappij.
Als bank met ruim 3 miljoen klanten willen we ons onderscheiden door onze maatschappelijke impact. En daarbij gaat bankieren over meer dan geld alleen. Het is een manier om van waarde te zijn. Niet alleen voor de eigen organisatie en medewerkers, onze klanten of onze aandeelhouder. Maar voor de hele maatschappij. Op heel veel plekken in Nederland, het hele jaar door. Samen investeren we in een beter Nederland. Dat merken onze klanten ook, elke dag weer.

Ontferm jij je graag met veel zorg over betalingsachterstanden van particuliere klanten? Beschik je een overgrote dosis aan inlevingsvermogen en ben je daarnaast gestructureerd en mensgericht? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over de functie:
Je hebt dagelijks telefonisch contact met hypotheekklanten die betalingsproblemen hebben opgelopen of met klanten die binnen 12 maanden in de financiële problemen verwachten te komen. Je wordt gedurende een jaar verantwoordelijk voor het zelfstandig beheren van een portefeuille. Met behulp van motiverende gespreksvoering en oprechte interesse in de situatie van de klant weet je tot de kern van het probleem te komen en zoek je samen met de klant naar een passende oplossing. Wanneer er geen herstel mogelijkheden zijn en behoud van de woning niet haalbaar blijkt, draag je het dossier over naar je collega die verantwoordelijk is voor de verkoop van de woning. Daarnaast beoordeel je met name de specifieke verhuurdossiers.

Je werkt proactief en neemt eigen initiatief en je zoekt binnen kaders naar oplossingen. Ook lever je input aan de afdeling klachtenmanagement om enkelvoudige klachten adequaat af te handelen.

De menselijke maat binnen Bijzonder Beheer:
ASN Bank is een bank die er ook is voor haar klanten in moeilijke tijden. Van de medewerkers van Bijzonder Beheer wordt daarom verwacht dat ze met persoonlijke aandacht klanten helpen financieel gezond(er) te worden. Daarbij is inlevingsvermogen misschien wel de belangrijkste competentie. We zoeken daarom naar iemand die invoelend en begrijpend is en zich goed kan verplaatsen in andermans situatie of probleem.
- Eerlijk: Ik ben transparant. Ik handel in het belang van de klant; ik maak duurzame keuzes voor de toekomst; ik doe wat ik zeg;
- Persoonlijk: Ik ben dichtbij. Ik luister; ik help de ander verder; ik houd het simpel;
- Ondernemend: Ik grijp kansen. Ik neem verantwoorde risico’s; ik doe het iedere dag beter; ik zorg voor resultaat.

Verder ben je goed in:
- Het herkennen van emoties (ook non-verbaal);
- Aandachtig luisteren;
- Het tonen van persoonlijke interesse;
- Het signaleren van verbetermogelijkheden;
- Het bewaken van de balans tussen werken privé.

Ook heb je:
- Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau o.b.v. assessment;
- In bezit van WFT Basis en WFT hypothecair krediet en WFT vermogen;
- Minimaal 3 jaar ervaring met het beheren van bijzonder beheer dossiers;
- Kennis van wet- en regelgeving op het gebied van bijzonder beheer processen;
- Ervaring met intensief klantcontact;
- Ervaring met telefonisch contact met externe partijen (deurwaarders, bewindvoerders etc.);
- Kennis van hypotheken en aanverwante producten;
- Een continue verbeter mindset;
- Ervaring met Lean werkmethodieken en draag je actief bij aan de jaardoelen.

De afdeling:
WB&V is een onderdeel van Bijzonder Beheer. Het is een dynamische afdeling die continu in beweging is. De afdeling als geheel heeft als belangrijkste taak om de situatie van klanten met een achterstand goed in kaart te brengen (en te begrijpen) en samen met de klant tot een passende oplossing te komen. Hierbij is het cruciaal om vanaf het begin goed en op basis van vertrouwen contact te hebben met de klant; zo kunnen we samen met de klant voorkomen dat de problemen niet dusdanig groot worden dat herstel niet meer mogelijk is.

Aanvullende informatie:
- Er wordt hybride gewerkt;
- Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Volksbank) cao. Deze inzet valt in schaal 7 van de Volksbank cao;
- Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
- Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;
- Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
-