Taxateur niet-woningen

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 12661
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Bussum
Uren per week: 24 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-09-2025
Optie tot verlenging: 2 x 2 maanden
Sluitingsdatum: 24-06-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Organisatie Gemeente Gooise Meren
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
We zijn op zoek naar een taxateur die ons kan ondersteunen bij het afhandelen van de WOZ- bezwaarschriften niet-woningen, de PMA niet-woningen en de herwaarderingen 2026 niet-woningen. Ruime kennis en ervaring met het taxeren van niet-woningen (courant en incourant) is een vereiste.

Belangrijk onderdeel van deze opdracht is het overdragen van jouw kennis en vaardigheid van taxeren van niet-woningen aan de interne taxateurs. Je pakt hierin een begeleidende rol en neem het initiatief om de kennisoverdracht te organiseren.

Je kunt zelfstandig aan het werk en hebt ervaring met Gouw. Je hebt een proactieve houding en weet van aanpakken. Thuiswerken is mogelijk, maar je bent minimaal één keer per week (op donderdag) op kantoor.

De werkzaamheden bestaan uit: 

- Taxatie-technisch afhandelen van de bezwaarschriften;
- Beantwoorden in Gouw-it van de door belanghebbenden ingediende brieven;
- Plannen en houden van hoorzittingen (zowel telefonisch als fysiek op het gemeentehuis);
- Doen van inpandige opnames en belanghebbenden te woord staan;
- Voeren van vooroverleg met groot belanghebbenden t.b.v. aanslagoplegging 2026;
- Taxeren van courante en incourante objecten t.b.v. de herwaardering 2026;
- Uitvoeren van PMA niet-woningen;
- Actieve begeleiding van interne taxateurs, zodat zij zelfstandig de taxatiewerkzaamheden van de niet-woningen kunnen uitvoeren.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als taxateur niet woningen;
3. uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025.

Gunningscriteria
4.Aantoonbare afgeronde opleiding WOZ-taxateur (20 punten);.
5. Aantoonbare werkervaring Gouw 7/R2 (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);.
6. Aantoonbare werkervaring als taxateur niet-woningen bij een gemeente met minimaal 50.00 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);.
7. Aantoonbare werkervaring met groot belanghebbenden (objecten met een hoge WOZ-waarde, groot financieel belang of een niet-standaard objectafbakening) (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);.
8. Aantoonbare werkervaring met het overdragen van kennis en vaardigheden m.b.t. taxateren van niet-woningen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten). 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Kwaliteit: Je werkt nauwkeurig en levert kwalitatief goed werk met inachtneming van de geldende wettelijke regels en de daaraan gestelde eisen van de waarderingskamer.
  • Juridisch: Je bent op de hoogte van de laatste jurisprudentie en hebt voldoende algemene juridische kennis die nodig is bij het afhandelen van bezwaarschriften.
  • Analytisch: systematisch ontleden, onderzoeken en verbanden leggen tussen gegevens.
  • Communicatie: ideeën, informatie en adviezen in heldere en concrete taal uitwisselen, zodanig dat de kern bij anderen overkomt en wordt begrepen.
  • Flexibel: Indien zich kansen of problemen voordoen je eigen gedragsstijl veranderen om een gesteld doel te bereiken. Taken oppakken die net buiten je eigen functie liggen, meedenken met de organisatie.
  • Samenwerken: Op een prettige en productieve wijze een actieve bijdrage leveren aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook als het niet direct van persoonlijk belang is.
  • Stressbestendig: Onder druk goed blijven presteren. Durft nee te zeggen, is assertief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/onderlinge afstemming.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op tijd bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 24 juni 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.