Teamleider Inkoop, Juridische Zaken en Bezwaar

Aanvraagnummer: 12894
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Leidschendam-Voorburg
Locatie: Leidschendam
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 07-07-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 23-06-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Leidschendam-Voorburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid en verbeteren.
Afdeling
Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collega’s helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financiën, communicatie, inkoop, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collega’s én in het werk.
Opdracht
Voor een middelgrote gemeente zoeken wij een ervaren, verbindende en resultaatgerichte teamleider die leiding geeft aan de teams Inkoop & Contractmanagement, Juridisch Advies en Bezwaar. Je stuurt op strategisch niveau, verbindt interne en externe belangen en borgt de kwaliteit van besluitvorming en dienstverlening binnen jouw werkveld.
Je geeft op inspirerende, coachende en daadkrachtige wijze leiding aan circa 25 professionals, verdeeld over drie teams. Je stimuleert onderlinge samenwerking en bevordert de deskundigheid binnen de teams. Daarbij stuur je niet alleen op inhoud, maar ook op houding en gedrag. De focus ligt op het versterken van transparantie, rechtmatigheid en risicobeheersing in zowel het inkoopproces als het juridisch domein. Hierbij werk je onder meer samen met de concerncontroller en de functionaris gegevensbescherming.
Als teamleider ben je eindverantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van teamplannen, het prioriteren van ontwikkelopgaven en het verbeteren van samenwerking tussen de teams. Daarnaast ben je een stevige sparringspartner voor management en bestuur bij strategische vraagstukken binnen de organisatie.
Je werkt nauw samen met het afdelingshoofd Bedrijfsvoering en de collega-teamleiders binnen het managementteam aan teamoverstijgende thema’s, zoals het versterken van de dienstverlening van Bedrijfsvoering aan de organisatie en het werken aan complexe vraagstukken.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
3. Minimaal 3 jaar leidinggevende werkervaring;
4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
5. Aantoonbare werkervaring als teammanager met het leidinggeven aan juridische en/of inkoopteams binnen de (semi-)publieke sector.
Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het leidinggeven aan juridische en/of inkoopteams binnen een overheidsorganisatie (40 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende met het verbeteren van organisatie- en bedrijfsvoeringsprocessen bij een gemeente, benoem dit duidelijk in het cv (30 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 7 juli voor minimaal 28 uur per week (20 punten);
9. De kandidaat geeft minimaal 2 relevante referenties op, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Coachen;
- Leidinggeven;
- Visie;
- Verantwoordelijkheid;
- Organisatiesensitiviteit;
- Communicatief sterk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025 tussen 10:00 uur en 15:00 uur DIGITAAL (ivm reisrestricties NAVO-top). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op maandagmiddag 23 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 23 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.