Beleidsmedewerker vergunningverlening, toezicht en handhaving

Aanvraagnummer: 12909
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Altena
Locatie: Gemeentehuis
Uren per week: 24 per week
Tarief: 85 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 26-06-2025 15:45
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Beleidsmedewerker Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH)
18-24 uur per week
Als Beleidsmedewerker Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving breng je rust en overzicht in het team door de doorontwikkeling van de beleidsdocumenten en sturingsmogelijkheden. Je werkt hierbij nauw samen met je collega beleidsmedewerker en de teammanager. Je haalt informatie op in het team die nodig is voor het opstellen van de Big 8 documenten en de verantwoording richting directie, college, gemeenteraad en de provincie.
Jouw werk
Als Beleidsmedewerker VTH binnen de gemeente Altena ben je verantwoordelijk voor de beleidsmatige- en programmatische invulling van de VTH taken binnen het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving. In dat kader richt je je op de volgende 4 pijlers:
- Het verzorgen van de BIG 8 cyclus
- Accountmanagement voor de Omgevingsdienst Midden- West- Brabant (OMWB)
- Beleidsontwikkeling
- Omgevingswet & WKB
Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er. Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).
Vereisten / Knock-out criteria
- Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen.
- Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
- Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, of bij voorkeur eerder te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop.
- Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een politiek bestuurlijk / gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
- Uurtarief kandidaat is niet hoger dan maximumtarief (incl. Fee en Reiskosten)?
- Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
- Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden.
Gunningscriteria / Wensen
- Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Uitstekend (3 Punten)
- Goed (2 Punten)
- Matig (0 Punten)
- Kandidaat heeft ruime en recente ervaring met taken die beschreven zijn in de 4 pijlers: de big 8 cyclus, accountmanagement voor de OMWB, beleidsontwikkeling en Omgevingswet en WKB.
- 3 jaar ervaring (3 Punten)
- 2 jaar ervaring (2 Punten)
- 1 jaar ervaring (1 Punten)
- Geen ervaring (0 Punten)
- Kandidaat heeft ervaring in het omgevingsrecht en het werken met omgevingsdiensten.
- Ja (2 Punten)
- Nee (0 Punten)
- Kandidaat heeft ervaring met de milieuwet- en regelgeving.
- Ja (2 Punten)
- Nee (0 Punten)
- Kandidaat is stressbestendig en kan hoofd- en bijzaken goed scheiden.
Dit moet blijken uit het gesprek.
- Uitstekend (3 Punten)
- Goed (2 Punten)
- Matig (0 Punten)
- Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit moet blijken uit het gesprek
- Ja (2 Punten)
- Nee (0 Punten)
- Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek
- Uitstekend (3 Punten)
- Goed (2 Punten)
- Matig (0 Punten)
- Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Uitstekend (3 Punten)
- Goed (2 Punten)
- Matig (0 Punten)