Manager projectbeheersing Boordvoorzieningen Kanaal Almelo-de Haandrik

Logo van provincie overijssel met een gestileerde letter "o" in blauw en roze, met de tekst "provincie overijssel" in grijs.

Aanvraagnummer: 12951
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Zwolle
Uren per week: 28 - 32 per week
Tarief: 105 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 30-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.

Opdracht
Als Manager Projectbeheersing word je ingezet op het project Aanpak boordvoorzieningen Kanaal Almelo - De Haandrik. Het project is een complex infrastructureel project met grote bestuurlijke aandacht en betrokkenheid vanuit de omgeving. Het is erop gericht om de oeverconstructies van de projectgebieden (zo’n 30 km) te versterken of te vervangen, zodat het kanaal op de betreffende locaties veilig blijft voor de gebruikers en de omgeving. Sinds april 2023 vormt de provincie met een aannemerscombinatie een bouwteam, dat zorgdraagt voor het ontwerp, de voorbereiding en de uitvoering van deze opgave.

Tijdens de looptijd van deze opdracht lever jij als Manager Projectbeheersing de volgende producten op:

  • Projectplanning;
  • Risicoanalyse;
  • Voortgangsrapportage;
  • Analyse kosten en verplichtingen;
  • (Financiële) voortangsrapportage;
  • Notitie updaten prognoses.

De opdracht omvat zowel een toetsend component (gericht op het functioneren van het systeem en de processen) als een adviserende rol. Je opereert als inhoudelijk gesprekspartner van de projectmanager en IPM-rolhouders en levert op basis van eigen expertise onafhankelijke analyses en adviezen aan.

De opdrachtnemer bewaakt of het project binnen de begrote financiële kaders blijft, brengt financiële risico’s in kaart en levert een zelfstandige bijdrage aan het vergroten van inzicht in de financiële voortgang, met het doen van verbetervoorstellen waar nodig.

Vereisten
1.  Een maximum uurtarief van €105,00- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Civiele Techniek;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Risicomanager of Manager projectbeheersing binnen het ruimtelijk domein binnen een overheidsinstelling;

Gunningscriteria
4. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Risicomanager of Manager projectbeheersing binnen het ruimtelijk domein binnen een overheidsinstelling (40 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar  op gebied van integrale projectbeheersing binnen de GROTIK-aspecten (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het werken binnen een IPM-team (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met risicomanagement en sturen op beheersmaatregelen middels RISMAN (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Proactieve houding en hands-on;
  • Analytisch;
  • Accuraat en vasthoudend;
  • Communicatief vaardig;
  • Je hebt een duidelijke visie op projectbeheersing en weet dit aan de andere rolhouders over te brengen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 2 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!