Consulent budgetbeheer

Aanvraagnummer: 13079
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Ede
Locatie: Ede
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 5 x 4 maanden
Sluitingsdatum: 25-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Opdracht
Als consulent budgetbeheer ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het budgetplan. Je beheert de financiën van inwoners en verwerkt de aanvragen (budgetbeheer) in een geautomatiseerd systeem. Inwoners van Ede die zich melden bij de schulddienstverlening hebben schulden of moeite met het beheren van hun inkomen. In beide situaties ga je als consulent budgetbeheer deze inwoners ondersteunen en voer je regelmatig gesprekken met hen. Het doel is de inwoner zodanig te coachen dat financiële zelfredzaamheid een vooruitzicht wordt. Dit betekent ook dat je samen met de inwoner afspreekt wanneer en of hij/zij zelf bepaalde financiële zaken zelf weer oppakt. Ook voer je het budgetbeheer uit bij de wettelijke schuldsanering (Wsnp). Indien nodig heb je gesprekken met schuldeisers over de hoogte van de aflossingsregelingen.
Vereisten
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als bugdetcoach, consulent budgetbeheer of budgetbeheerder binnen een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een volledige caseload (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als budgetcoach, consulent budgetbeheer of budgetbeheerder met zelfstandige beheer van een volledige caseload (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
7. Een aantoonbare afgeronde economische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het aanvragen van Bijzondere Bijstand voor Energie (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van de sociale kaart, voorzieningen en inkomensondersteunende regelingen van Gemeente Ede (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Allegro (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief vaardig
- Oplossingsgericht
- Administratieve vaardigheden
- Computervaardig
- Open houding
- Samenwerken
Benodigd aantal professionals
1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in een uurtarief van €80,- tot €88,-. Dit uurtarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.