Senior vergunningverlener evenementen

Logo van de gemeente Staphorst met de tekst "gemeente Staphorst" naast een groen en blauw geometrisch ontwerp.

Aanvraagnummer: 13136
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 18,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 x 4 maanden
Sluitingsdatum: 30-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Staphorst mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Staphorst. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
Als ervaren vergunningverlener evenementen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen, coördineren en verlenen van vergunningen voor uiteenlopende evenementen binnen onze gemeente. Je speelt een sleutelrol in het waarborgen van veiligheid, leefbaarheid en naleving van wet- en regelgeving. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan het verbeteren van interne processen én ondersteun je bij de ontwikkeling van toekomstgericht evenementenbeleid.

Wat ga je doen als ervaren vergunningverlener evenementen?

  • Je beoordeelt en behandelt aanvragen voor evenementenvergunningen, van risico-inschatting tot uiteindelijke vergunningverlening.
  • Je stelt risicoanalyses op en zorgt voor een zorgvuldige afweging van belangen op het gebied van openbare orde, veiligheid, gezondheid en milieu.
  • Je onderhoudt intensief contact met interne en externe partners, zoals politie, brandweer, GHOR, organisatoren en collega’s van andere afdelingen.
  • Je bewaakt de volledigheid van aanvragen en zet tijdig adviezen uit naar betrokken deskundigen.
  • Je signaleert knelpunten in het vergunningenproces en initieert en implementeert verbeteringen om de dienstverlening efficiënter en effectiever te maken.
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied van evenementen en vergunningverlening, bijvoorbeeld door het aandragen van praktijkervaring en verbetervoorstellen.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Aantoonbare werkervaring met de APV en bijzondere wetten (Bibob);
5. Kandidaat is uiterlijk 1 augustus 2025 (eerder mag) voor 32 uur per week beschikbaar 

Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring met IJvi software (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener evenementen bij een gemeente (40 punten);
8. Maximale reisafstand  woon-werk 50 km rondom Staphorst (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van processen op het gebied van vergunningverlening (benoem separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (20 punten); 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Je hebt een creatieve persoonlijkheid en bent initiatiefrijk. Daarnaast heb je een proactieve houding en ben je stressbestendig. Je kunt makkelijk schakelen tussen de diverse werkzaamheden en projecten zonder daarbij het overzicht te verliezen;
- Klant- en servicegerichte houding: je bent toegankelijk in het contact en bereid om voor de klant een optimaal resultaat te bereiken;
- In staat om je eigen werk goed te organiseren met uitstekende planningsvaardigheden;
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-di-wo-do-vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.