Juridisch Adviseur Veiligheid

Aanvraagnummer: 13407
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Winterswijk
Locatie: Winterswijk
Uren per week: 16 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 25-06-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Winterswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Winterswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Opdrachtgever
De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreëren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de “parel van het oosten” genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 230 collega’s. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk… daar wil je werken!
Opdracht
Juridisch adviseur veiligheid
De juridisch adviseur veiligheid houdt zich bezig met gevoelige en complexe dossiers op het gebied van veiligheid en leefbaarheid. Je bent het aanspreekpunt namens de gemeente Winterswijk in gesprekken met ondernemers, advocaten en andere partijen. Daarnaast ben je de schakel tussen bedrijven en het college of de gemeenteraad.
Je volgt ontwikkelingen in het vakgebied, schrijft beleidsvoorstellen en adviseert over bestuursrechtelijke zaken. Ook behandel je bezwaren en beroepen, en vertaal je relevante wet- en regelgeving naar beleid en uitvoering. Je signaleert knelpunten en risico’s en ontwikkelt oplossingen.
Verder coördineer je de uitvoering van beleid, geef je aanwijzingen aan collega’s en neem je zelfstandig beslissingen binnen wettelijke kaders. Je legt verantwoording af aan je leidinggevende of de burgemeester over de kwaliteit van je werk en samenwerking.
Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Juridisch adviseur veiligheid;
5. Bereid om een dag per week fysiek op de gemeentelocatie van Winterswijk te werken (Benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Veiligheid (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Juridisch adviseur veiligheid bij een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidsvoorstellen (20 punten);
9. Kandidaat is beschikbaar per 1 juli 2025 (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Aanpassingsvermogen;
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk).
Benodigd aantal professionals: 1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in een functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.