Medewerker invordering

Logo met de letters "SVHW" in opvallend blauw, gecentreerd in een blauw en wit wervelend ovaal ontwerp.

Aanvraagnummer: 13232
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW)
Locatie: Klaaswaal
Uren per week: 16 per week
Tarief: Geen maximum.
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 3 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 25-06-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en SVHW mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van SVHW. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). SVHW merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

SVHW is volop in ontwikkeling
Als één van de grootste en leidende lokale belastingkantoren innoveert en moderniseert SVHW zijn dienstverlening continu. Wij vinden kwaliteit en klantgerichtheid belangrijk. Samenwerken, vertrouwen en gewoon doen zijn de kernwaarden voor onze organisatie. Zet jij hier graag met ongeveer 90 enthousiaste collega’s je schouders onder en wil je werken aan je eigen ontwikkeling? Dan zijn wij opzoek naar jou!

De organisatie
Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW) verzorgt het heffen en innen van lokale belastingen. Dit doen wij voor 14 gemeenten en waterschap Hollandse Delta. Wij zijn voor de deelnemende gemeenten verantwoordelijk voor de uitvoering van de WOZ, een range aan andere lokale belastingen en heffingen en voor een aantal gemeenten ook voor de uitvoering van de BAG.

Opdracht
In deze functie ben je enerzijds (mede) verantwoordelijk voor de verwerking en de voortgang van reguliere- en specialistische werkzaamheden op het terrein van (dwang)invordering en kwijtschelding van gemeentelijke- en waterschapsbelastingen. Hierdoor is het belangrijk dat je zowel kennis heb van gemeentelijke- als van waterschapsbelastingen. Je werkzaamheden bestaan voornamelijk uit:

1. Onderhouden van contacten met burgers, bedrijven, deurwaarders en overige externen;
2. Afhandelen specialistische telefoongesprekken (zgn. tweede lijn);
3. Behandelen van verzoeken om betalingsregelingen;
4. Onderzoeken van verhaalsmogelijkheden en oplevering aan deurwaarders;
5. Afhandelen en monitoren van gelegde beslagen op inkomen, (on)roerende zaken enbanktegoeden;
6. Afhandelen van bezwaren tegen de invorderingskosten;
7. Afhandelen en bewaken van kwijtscheldingsverzoeken (inclusief de administratieve beroepschriften);
8. Afhandelen en bewaken voortgang van minnelijke en wettelijke schuldsaneringen, faillissementen en beschermingsbewind;
9. Beoordelen van en voorstellen doen tot oninbaar lijden vorderingen.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke- en waterschapsbelastingen;
3. Aantoonbare werkervaring met een (belasting-)samenwerkingsverband of zelf heffende gemeente(n) en waterschap(pen);
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
5. Aantoonbare kennis van Key2Belastingen (Centric), Webis Portal (Bakerware), Kadaster Online en APEX (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan).

Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeenschappelijke regeling met zowel waterschappen als gemeenten (50 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker invordering (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je/de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden ingepland op donderdag 26 juni 2025 van 09:00 tot 10:00 uur en 12:30 tot 13:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.