Consulent aanvullend inkomen

Logo met een gestileerde witte figuur van Hermes met een caduceus, tegen een blauwe achtergrond, bedekt met de kleine letters "ede.

Aanvraagnummer: 13539
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Ede
Locatie: Ede
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 07-07-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Als consulent aanvullend inkomen ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners met aanvragen binnen de Participatiewet en minimaregelingen. Je beheert een eigen caseload en biedt financieel advies en ondersteuning op een rechtmatige, humane en respectvolle manier. Je signaleert hulpvragen buiten je werkgebied en verwijst door naar collega’s of externe instanties.

Je behandelt specifiek aanvragen van inwoners zonder bijstandsuitkering (‘nuggers’), waaronder bijzondere bijstand, inkomensondersteunende regelingen, Wet Kinderopvang, Studietoeslag en individuele inkomenstoeslag. Samen met je team zorg je voor optimale dienstverlening en maatwerk binnen de kaders van de wet.

Vereisten
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare werkervaring met Participatiewet, bijzondere bijstand en minimaregelingen;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bijzondere bijstand (Benoem dit duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in een sociaal-juridische of administratieve richting;
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consulent (aanvullend) inkomen.

Gunningscriteria
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in een sociaal-juridische of administratieve richting (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Suite (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (20 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent aanvullend inkomen (35 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van een eigen caseload (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Communicatieve vaardigheden
  • Samenwerken
  • Probleemoplossend vermogen
  • Integriteit
  • Stressbestendigheid
  • Flexibiliteit
  • Zelfstandigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Empathie

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal max. €80,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 10 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.