Bouwplantoetser

Aanvraagnummer: 13918
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Elburg
Locatie: Elburg
Uren per week: per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 07-07-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 02-07-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Elburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Elburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.
Opdracht
Van minder complexe vergunningen tot complexe aanvragen, van nieuwbouw tot bestaande bouw. Je gaat in gesprek met inwoners en organisaties over hun bouwplannen en aanvragen. Je toetst de aanvragen aan de omgevingsplannen en zoekt in samenwerking met de collega’s de ruimte om plannen mogelijk te maken.
Met de nieuwe Omgevingswet ligt de nadruk van jouw functie naast toetsen op meedenken en adviseren. Jij denkt mee met de aanvrager en kijkt vooral naar de mogelijkheden. Je geeft advies aan aanvragers, stemt zo nodig vooraf af met aannemers, architecten, de Welstandscommissie of andere betrokken partijen.
Voor alle aanvragers ben jij het eerste aanspreekpunt voor jouw dossiers. Omdat jij precies weet wat er speelt, kun je inhoudelijke input leveren voor overleggen en zorg je dat je binnen de termijnen tot een goed gemotiveerd besluit weet te komen.
Je behandelt enkel- en meervoudige aanvragen voor omgevingsvergunningen die je toetst aan het omgevingsplan en het Besluit Bouwwerken Leefomgeving.
Je informeert bewoners en bedrijven over het brede terrein van bouwen en wonen.
Binnen de wettelijke termijnen bewaak je de voortgang van het proces en de kwaliteit van vergunningverlening. Je bent in de lead voor jouw dossiers.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding in de richting van bouwkunde;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1’;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager omgevingswet en/of bouwplantoetser;
5. Beschikbaar per 7 juli 2025 voor 32 uur gedurende de hele opdracht, inclusief verlengingen.
Gunningscriteria
6. Een afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ of aantoonbaar bereid om deze op korte termijn te starten (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het toetsen op Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl) (20 punten);
8. Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Omgevingswet én de Wkb (licht toe waar deze kennis is opgedaan) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beschikkingen, dossiervoering én termijnbewaking (20 punten).
Competenties
- Je beschikt over een uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
- Je bent kwaliteitsbewust;
- Je bent daadkrachtig en besluitvaardig;
- Je bent proactief;
- Je bent toegankelijk;
- Je bent gericht op samenwerking.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de betreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal vijf pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal twee referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 3 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 2 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.