Juridisch beleidsmedewerker grondzaken

Logo van gemeente Bronckhorst met een gestileerde paarse ridder te paard boven de tekst "gemeente Bronckhorst" en een kasteeltorenicoon.

Aanvraagnummer: 14070
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Bronckhorst
Locatie: Hengelo
Uren per week: 32 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 03-07-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Bronckhorst mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Bronckhorst. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Bronckhorst merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Op deze opdracht zijn uitsluitend de Algemene inkoopvoorwaarden Achterhoekse Gemeenten AIAG 2017 van toepassing. Bij de offerte aanvraag heeft u deze kunnen inzien. Alle andere voorwaarden worden verworpen. Onze voorwaarden zijn te downloaden op de website van de gemeente Bronckhorst.

Opdrachtgever
Werken bij één van de mooiste en grootste plattelandsgemeenten van Nederland! De gemeente Bronckhorst is een moderne en open organisatie. Wij springen in op de ontwikkelingen in de samenleving en gaan uit van de kracht van onze inwoners en ondernemers. De maatschappij is altijd in beweging. Dat maakt ons werk heel afwisselend. We werken samen met verschillende partijen, van inwoners, buurten, verenigingen, ondernemers tot andere overheden. Altijd kijken we hoe we goede plannen kunnen ondersteunen. Vanuit een positieve houding. Want we geloven erin dat wat goed is moet kunnen. Met trots d’r an, zeggen we.

Maak de sprong naar Bronckhorst
Het liefst werk je natuurlijk bij een organisatie waar je je thuis voelt en waar je mogelijkheden ziet. En waar jij je persoonlijk kunt ontwikkelen. Daar zorgen wij voor bij de gemeente Bronckhorst. We hebben een lerende cultuur. Voor opleiding, ontwikkeling en experimenteren is veel ruimte. Onze organisatie heeft de perfecte grootte. Groot genoeg voor allerlei mooie regelingen, voorzieningen en verschillende soorten functies. En klein genoeg om de meeste collega’s te kennen en een hechte club te vormen. Samen maken we Bronckhorst, en samen zijn we ook Bronckhorst!

Werken voor Bronckhorst
Uitdagingen genoeg in Bronckhorst! Ons takenpakket groeit. Ons beleid moet met de tijd mee, maar bovenal willen we doen wat we beloven. Op veel vakgebieden zoeken we daarom (extra) collega’s. Zodat wij onze inwoners en ondernemers goed kunnen betrekken en al het werk snel en verzorgd kunnen oppakken. Help je mee?

Opdracht
- Opstellen van overeenkomsten inclusief de bijbehorende notariele afwikkeling zoals anterieure overeenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, koopovereenkomsten en huurovereenkomsten;
- Opstellen van beleidsdocumenten zoals gronduitgiftebeleid (procedures in het kader van het Didam-arrest);
- Opstellen van collega- en raadsvoorstellen;
- Adviseren van het bestuur op het gebeid van grondzaken;
- Begeleiding van diverse strategische verwervingen en begeleiding van taxaties.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van privaatrecht en vastgoed (benoem dit duidelijk in het cv); 
5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van overeenkomsten met bijbehorende notariële afwijkingen (benoem dit duidelijk in het cv);

Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in een soortgelijke functie (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het juridisch adviseren in gebiedsontwikkelingsprojecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van collega- en raadsvoorstellen (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van beleidsdocumenten (20 punten);
10. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- analytisch vermogen;
- schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
- samenwerken.

Benodigd aantal professionals:
1

CV-eisen:
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Is hybride werken mogelijk: ja.

Planning:
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg met de kandidaten ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 3 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.