Projectleider renovatie en verduurzaming gemeentehuis

Logo van Gemeente Pekela met een gestileerde blauwe en zwarte "P"-vorm links van de tekst "Gemeente Pekela" op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 14068
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Pekela
Locatie: Oude Pekela
Uren per week: 8 - 12 per week
Tarief: 125 per uur
Duur van de opdracht: 5,5 maanden
Regio: Groningen
Startdatum: 14-07-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 09-07-2025 09:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Organisatie
De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’. Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur.  Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren. De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid. Een motivatiebrief is wenselijk en kan toegevoegd worden aan het cv.

Team
Je bent onderdeel van het team Fysiek, waar de teams Vergunningsverlening APV/BW, beheer & onderhoud groen, wegen en riolering, omgevingsbeleid en ontwikkeling, handhaving, ruimtelijke ordening/volkshuisvesting en vergunningsverlening omgevingswet, deel van uit maken.

Opdracht
De gemeente Pekela gaat het huidige gemeentehuis renoveren én verduurzamen. Een pittige uitdaging, want het gemeentehuis blijft in bedrijf! Zowel voor de burger, die zo weinig mogelijk hinder mag ervaren, als voor de medewerkers van de gemeente.

We zoeken een projectleider die de volgende taken uitvoert:

  • Je geeft leiding aan het ontwikkelen van een bouwkundig ontwerp van renovatie en verduurzaming van het gemeentehuis.
  • Je geeft leiding aan het ontwerp- en bouwteam.
  • Je legt verantwoording af over de voortgang zowel in tijd als financieel aan de ambtelijke en bestuurlijke stuurgroep.
  • Je voert integraal projectmanagement uit.
  • Op strategisch, tactisch en operationeel niveau adresseer je kansen en risico’s/knelpunten.

Wat breng jij?
Je hebt veel ervaring in utiliteitsbouw en maatschappelijk vastgoed. Je weet wat er nodig is om een renovatie uit te voeren terwijl het pand nog dagelijks in gebruik is, zodat de gemeente de dienstverlening aan de inwoners met zo min mogelijk verstoringen kan voortzetten.

Je weet hoe je draagvlak kunt ontwikkelen, zowel bij gebruikers als bij het bestuur.

Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met de renovatie van gemeentelijk vastgoed;
4. Aantoonbare werkervaring als projectleider in vastgoed en/of huisvesting;
5. Maximaal uurtarief €125, exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer, en mogelijke verblijfskosten;

Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring met het coördineren van projecten op het gebied van gemeentelijk vastgoed binnen de fysieke leefomgeving; (40 punten)
7.
Aantoonbaar lokaal en regionaal netwerk, geef hiervan een aparte toelichting in het cv; (30 punten)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider vastgoed binnen een de (semi-) overheid; (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Proactief
Communicatief vaardig
Resultaatgericht
Zelfstandig
Samenwerken
Politiek-bestuurlijk sensitief

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is eventueel verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen worden in onderling overleg afgestemd.
Is hybride werken mogelijk: nee

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 11 juli 2025 om 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 9 juli 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!