Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling

Aanvraagnummer: 14089
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 14-07-2025 09:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Staphorst mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Staphorst. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met iets meer dan 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.
Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.
Opdracht
Als onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling/ruimtelijke ordening bieden we jou een dynamische rol waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, bijvoorbeeld woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit. Daarnaast horen ook de volgende taken bij jouw werkzaamheden:
- Advies geven aan het college en de raad, waarbij je als vertrouwenspersoon fungeert op beleidsniveau
- Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan
- Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning
- Op inhoud bijdragen aan de totstandkoming van gemeentelijke projecten in de fysieke leefomgeving
- Het voorbereiden, toetsen en begeleiden van grotere projecten van derden, waarbij de initiatiefnemer verantwoordelijk is voor de volledige aanvraag, inclusief de motivering (ETFAL) en alle onderzoeken
De werkprocessen optimaliseren, die gestroomlijnd zijn via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website epos.staphorst.nl
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ontwikkeling of Ruimtelijke Ordening;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling;
4. Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling of ruimtelijke ordening in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het formuleren van heldere adviezen in ruimtelijke projecten en het toelichten daarvan aan college en/of gemeenteraad (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in een bestuurlijke omgeving met politieke invloeden (beschrijf dit duidelijk met een voorbeeld in het cv) (20 punten);
8. Kandidaat is minimaal 50% aanwezig op kantoor (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch
- Flexibel
- Samenwerken
- Communicatief sterk (verbaal en schriftelijk)
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 16 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 hierover bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.