Senior Beleidsmedewerker RO

Aanvraagnummer: 14102
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Lochem
Locatie: Lochem
Uren per week: 36 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 08-07-2025 09:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
- Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
- Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
- Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
- Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
- Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
Opdracht
In verband met een vacante vacature zijn wij tijdelijk - totdat de vacature structureel is ingevuld - op zoek naar een Senior Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening.
Als medewerker RO krijg je energie van plannen in de fysieke leefomgeving. In een samenspel van belangen, zowel van de gemeente als onze inwoners en bedrijven, vind je de weg om tot een overwogen advies en uitvoering te komen. Je doet je werk zelfstandig en deels als onderdeel van een projectteam. Hierbij heb je een initiatiefrijke houding. De Omgevingswet zie je als kans om je werk nog beter af te stemmen op de samenleving.
Verantwoordelijkheden:
- Begeleidt en beoordeelt complexe ruimtelijke initiatieven van concept tot vergunning;
- Ontwikkelt en voert ruimtelijk beleid uit op thema- en gebiedsniveau;
- Stelt ruimtelijke motiveringen op en beoordeelt onderbouwingen zoals EFTAL;
- Adviseert initiatiefnemers, collega’s, bestuur en externe partijen over complexe ruimtelijke vraagstukken;
- Coördineert werkprocessen en stemt deze intern af;
- Adviseert bestuur en management over beleidskeuzes en stelt bestuurlijke voorstellen op;
- Treedt op als inhoudelijk expert in regionale netwerken, kennissessies en samenwerkingen;
- Levert ruimtelijke inbreng in multidisciplinaire projecten en provinciale initiatieven;
- Is aanspreekpunt voor initiatiefnemers, omwonenden en bestuurders bij ruimtelijke opgaven;
- Begeleidt participatietrajecten;
- Stimuleert kennisdeling en kwaliteitsverbetering;
- Draagt actief bij aan de overgang van het tijdelijke naar het definitieve omgevingsplan;
- Neemt deel aan of leidt omgevingstafels en intakes met oog voor belangenafweging;
- Vertegenwoordigt de gemeente in overleggen, inspraakavonden en bestuurlijke bijeenkomsten.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding planologie, ruimtelijke ordening, stedenbouw op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen het werkgebied RO van een overheidsorganisatie;
4. Een maximum uurtarief van € 105,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer.
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior beleidsmedewerker RO (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsontwikkeling en implementatie op RO gebied (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beoordeling van ruimtelijke initiatieven (20 punten);
8. Een aantoonbare afgeronde wo opleiding of een hbo bachelor opleiding met minimaal 10 jaar relevante ervaring. (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analyseren;
- Logisch redeneren;
- Oplossingsgericht;
- Resultaatgerichtheid;
- Klantgerichtheid;
- Regisseren;
- Samenwerken;
- Schriftelijke en mondelinge communicatie;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Oordeelsvorming.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 2 dagen van tevoren bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 8 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.