Programmamanager KKN

Aanvraagnummer: 14312
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Kadaster
Locatie: Eindhoven
Uren per week: 36 - 40 per week
Tarief: 125 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 17-07-2025 08:30
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand. De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren.
Opdracht
De huidige Kadastrale kaart is in de jaren negentig van de vorige eeuw geïntroduceerd. Deze kaart geeft de ligging weer van percelen ten opzichte van elkaar en dient tevens als input voor het veldwerkregister. De nauwkeurigheid van de kaart kan nog worden verbetert.
Het programma KKN heeft als doel de kwaliteit van de kaart te verbeteren door historische veldwerken opnieuw te verwerken en te interpreteren. Er is een maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA) uitgevoerd dat laat zien dat met een verbeterde kaart aanzienlijke baten kunnen worden gerealiseerd voor onder andere projectontwikkelaars en overheden. Deze partijen hoeven minder aanvullend landmeetkundig onderzoek uit te (laten) voeren. Ook burgers en bedrijven krijgen toegang tot de verbeterde kaart - als open data. De programmamanager KKN stuurt onder leiding van de gedelegeerd opdrachtgever de gehele KKN projectorganisatie aan.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- MSP;
- Prince 2;
- Agile.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Het opstellen en (doen) uitvoeren van het programmaplan van het gehele programma;
- Het inhoudelijk ondersteunen en aansturen van de projectleiders die verantwoordelijk zijn voor de onderliggende deelprojecten;
- Het bijhouden en optimaliseren van de programmaplanning;
- Sturen op de risico’s van het programma en de risicobeheersing;
- Het rapporteren aan de stuurgroep KKN;
- Schakelen tussen strategische programmastuurgroep en uitvoerende projecten en een gesprekspartner zijn voor beide niveaus;
- Delen en toelichten rapportages aan CIO-office;
- Zorgdragen voor goed stakeholder management, communicatie en verandermanagement.
Vereisten
Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet.
1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
2. Een maximum uurtarief van € 125 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en overige kosten;
3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina’s A4;
4. De response op de gunningscriteria is door de kandidaat zélf geschreven;
5. Minimaal 10 jaar ervaring in het succesvol aansturen van complexe IT-projecten met een datacomponent;
6. Minimaal 5 jaar ervaring in aansturen van een multi-vendor projectomgeving;
7. Minimaal 5 jaar ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen;
8. Minimaal 2 jaar ervaring in een politiek/bestuurlijke context;
9. Minimaal 2 jaar ervaring met een organisatie die maatschappelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.
Gunningscriteria
10. U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster met inachtneming van de ervaringseisen. (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Totaal 34 punten
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (34 punten);
b. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 punten);
c. Antwoord sluit niet aan (0 punten).
11. U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voordoen binnen politiek/bestuurlijke omgevingen en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Totaal 33 punten Weging:
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (33 punten);
b. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 punten);
c. Antwoord sluit niet aan (0 punten).
12. De kandidaat blinkt uit in onderstaande competenties en heeft bij voorkeur ervaring in het Geo-domein.
- Resultaatgericht
- Helicopterview
- Adviesvaardigheid
- Overtuigingskracht
- Communicatief, zowel schriftelijk als mondeling sterk
- Kwaliteitsgericht
- Klantgericht
- Proactief en initiatiefrijk
U beschrijft in uw CV/motivatie, op basis van voorbeelden uit het verleden, op welke wijze de eventuele Geo-expertise en competenties een bijdrage leverden aan de te behalen resultaten. Totaal 33 punten Weging:
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (33 punten);
b. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 punten);
c. Antwoord sluit niet aan (0 punten).
Tarief
Maximaal € 125.
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de conceptovereenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht de geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 juli 2025 om 13:00 uur. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 17 juli 2025, 08:30 uur. Tot die tijd kunt u reageren.