Aanvraagnummer: 887
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 32 per week
Tarief: €85 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 25-04-2024 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend! De gemeente Wijdemeren onderzoekt op dit moment de mogelijkheid om te herindelen met (een) andere gemeente(n). Een ambtelijke projectgroep ondersteunt dit onderzoek.
Opdracht
Als Communicatieadviseur wordt je toegevoegd aan het cluster Communicatie en maak je onderdeel uit van de projectgroep ‘bestuurlijke toekomst Wijdemeren’. Jij bent verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie op het gebied van de aanstaande herindeling/fusie van Wijdemeren. Je organiseert bijeenkomsten voor bewoners, je neemt deel aan de voorbereidingsgroep (ambtelijk) en de stuurgroep (bestuurlijk) en adviseert hierin op jouw vakgebied. Daarnaast maak je persberichten, begeleid je persgesprekken en zorg je dat de website en het intranet actueel blijft.
De ervaring leert dat het werk pieken en dalen kent. Enige mate van flexibiliteit is daarom noodzakelijk. Denk aan bewonersbijeenkomsten in de avonduren of in het weekend.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 25 april 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Competenties
- Uitstekende adviesvaardigheden;
- Teamplayer;
- Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk);
- Resultaatgericht;
- In staat om verwachtingen, behoeften en wensen te vertalen naar de best passende oplossing;
Gunningscriteria (weging)
4
.
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie Journalistiek of Letteren (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Communicatieadviseur (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met projectmatig adviseren op gebied van gemeentelijke herindeling (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met inwonersparticipatie en het organiseren van bewonersavonden (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Communicatie adviseur;
3. Een maximum uurtarief van €85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op maandag 29 april van 14.00-16.00 uur op het gemeentehuis van Wijdemeren (Rading 1, Loosdrecht). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
- Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).