Aanvraagnummer: 922
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 24 tot 36 per week
Tarief: €115 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 30-04-2024 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.
Opdracht
De gemeente Nieuwegein zoekt op zeer korte termijn een interim projectleider die zowel op gebied van technische IT-projecten als op gebied van organisatie overstijgende projecten, ook wel programma en portfolio genoemd, de nodige ervaring heeft. Het Stadshuis en in het bijzonder ons Atrium van Nieuwegein is aan een zeer grote verbouwing onderhevig. Om dit te kunnen faciliteren en goede banen te leiden is een programma met bijbehorende projecten gestart. Als projectleider krijg je te maken met diverse huurders en stakeholders zoals de bibliotheek en de GGD. Al deze huurders hebben eisen en wensen die een vertaling moeten krijgen naar de onderliggende projecten die voornamelijk bestaan uit diensten die de gemeente haar huurder wil aanbieden. Denk bij diensten aan bijvoorbeeld het faciliteren van internet via een eigen wifi netwerk of het huren en reserveren van zalen en andere ruimten.
Als projectleider ben je hier de spin in het web en krijg je ondersteuning van onder andere de projectleider huisvesting en collega’s van de afdeling facilitair.
Als projectleider IT ben je ook programma manager van het programma “Samen werken aan ICT”. In dit programma zitten voornamelijk IT-projecten die gezamenlijk moeten zorgen voor de modernisering van ons IT-landschap en alles wat daarbij komt kijken.
Kortom, een heel brede functie waarin je te maken krijgt met alle lagen die aanwezig zijn binnen onze mooie organisatie. Met de directie spreek je over de voortgang van de verbouwing en gebruik je als klankbord, terwijl je je ook bezighoudt met technische IT-projecten waarbij je bijvoorbeeld systeembeheer begeleid.
Pijlers binnen “Samen werken aan ICT” zijn: ICT Veiligheid, Informatiebeheer in beweging, Modernisering van het ICT landschap en Innovatie.
Als organisatie kenmerkt Nieuwegein zich als open, informeel, pragmatisch en vooral werken vanuit de bedoeling.
Competenties
- Communicatie;
- Leiderschap;
- Organisatievermogen;
- Organisatiesensitief;
- Resultaatgericht;
- Stressbestending;
- Hands-on mentaliteit.
Gunningscriteria
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van IT projectmanagement of informatica (10 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager ICT binnen een overheidsinstantie (25 punten);
5. Kennis van en/of werkervaring met ITL, BISL, ASL, Prince2, Agile én scrum. (Maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten);
6. Een persoonlijke motivatie waarin je ons kunt overtuigen waarom jij geschikt bent voor de opdracht. Max 1 A4 (25 punten);
7. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werk verkeer en parkeerkosten (10 punten);
8. Beschikbaar per 6 mei 2024 voor gemiddeld 32 uur per week (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De fysieke/digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 2 mei 2024 tussen 9.30 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 1 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
-
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort.
- Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.