Fraud Blocker Senior Inkoopadviseur - Freelance Opdrachten

Senior Inkoopadviseur

Logo van provincie Flevoland met een gestileerde vogel in blauw en groen met de naam ernaast.

Aanvraagnummer: 1571
Organisatie: Provincie Flevoland
Locatie: Provincie Flevoland
Uren per week: 32-36 per week
Tarief: €90 per uur
Regio: Flevoland
Startdatum: 01-06-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De provincie Flevoland is een jonge en snel groeiende provincie in Nederland. Flevoland is de thuishaven voor ruim 400.000 inwoners op een oppervlakte van 2.412 km2 aan land en water. Een gebied waar denken en doen samenkomen in fascinerende projecten en activiteiten. De provincie is een uitdagende en inspirerende werkgever voor ongeveer 770 medewerkers die werken binnen 4 opgaves (Energietransitie, Landelijk gebied, Woning opgave en Digitalisering). Binnen deze opgaves wordt gewerkt met expertise teams. Een flexibele en slagvaardige organisatie die snel reageert op veranderingen in onze omgeving. We zoeken mensen die deze eigenschappen zelf ook in huis hebben.


Opdracht

Vanwege capaciteitsgebrek is provincie Flevoland tijdelijk op zoek naar een Senior inkoopadviseur voor de periode van 1 juni 2024 tot en met 1 december 2024.

Je komt te werken binnen het team inkoop van het expertiseteam Juridische zaken en inkoop (JZI).
Dit team bestaat uit acht personen: 2 inkoopadviseurs, 2 senior inkoopadviseurs, 2 inkoopjuristen en 1 inkoopmedewerker. Zij ondersteunen en adviseren de hele organisatie m.b.t. de inkoop van leveringen en diensten, van complexe Europese tot enkelvoudig onderhandse aanbestedingen. Het is een enthousiast, hecht en open team.

We zijn continue bezig om inkoop binnen de organisatie te verbeteren. Daarvoor is in 2023 nieuw inkoopbeleid vastgesteld waarin wij hebben opgeschreven wat wij met inkoop willen bereiken. Denk hierbij aan recht- en doelmatig inkopen, maar ook een grotere inzet op samenwerking en lokaal inkopen. Daarnaast is veel aandacht besteed aan Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeven en Inkopen (MVOI). Ook zetten we ons in voor betere contractbeheersing, door te focussen op contractmanagement en -beheer.

Onze core business is het begeleiden van (complexe) Europese en meervoudig onderhandse aanbestedingen (met name facilitaire en ICT) alsmede DAS uitvragen voor inhuur van personeel, het schrijven van aanbestedingsstukken. We zijn tevens aanspreekpunt voor de organisatie bij inkoop gerelateerde vragen.


Minimumeisen/ knock-outcriteria

1. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;
2. Uurtarief maximaal € 90,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
3. Maandag vaste werkdag, de andere 3 dagen (op locatie) in overleg (minimaal werkt u 50% op kantoor);
4. In ieder geval aanwezig in de weken 30, 31, 32 en 33, vanwege de bezetting van het inkoopteam;
5. In staat om de opdracht individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk).


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

6. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren en leiden van de voorbereiding, uitvoering en afronding van meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures voor leveringen en/of diensten in een (semi) overheidsorganisatie (benoem dit duidelijk in het cv)(max. 20 punten);
a. van 0 t/m 4 afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (0 punten);
b.Tussen de 5 en de 9 afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (10 punten);
c. 10 of meer afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (20 punten);
7. Je hebt aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren en leiden van de voorbereiding, uitvoering en afronding van Europese aanbestedingsprocedures van leveringen en/of diensten in een (semi) overheidsorganisatie (max. 20 punten);
a. van 0 t/m 3 afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (0 punten);
b. Tussen de 4 en de 8 afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (10 punten);
c. 10 of meer afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar (20 punten);
8. Een afgeronde opleiding NEVI 1 of een vergelijkbare inkoopopleiding (15 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (max. 15 punten);
a. tot 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (0 punten);
b. 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (5 punten);
c. 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (10 punten);
d. meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van inkoopbeleid binnen de publieke sector (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het rapporteren op de SDG’s of MVOI onderwerpen (benoem dit duidelijk in het cv); (15 punten).

Onderbouw de punten 6 t/m 11 aan de hand van concrete voorbeelden in het cv.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Benodigd aantal professionals

1.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: ma - vr
De opdracht wordt vervuld gedurende 48 weken. Rekening wordt gehouden met een periode voor verlof – waarin de Opdracht dus niet wordt uitgevoerd door Opdrachtnemer – van 4 weken.


Planning en meer informatie


Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 22 mei 2024. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 23 mei 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer
035-7510777.

De gesprekken bij de provincie zijn gepland op donderdag 30 mei 2024 tussen 10.00 uur tot 15.00 uur en vinden fysiek plaats op het provinciehuis. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 29 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.