Fraud Blocker Functionele Ketentester IKT - Freelance Opdrachten

Functionele Ketentester IKT

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 1586
Organisatie: Kadaster
Locatie: Kadaster
Uren per week: 36
Tarief: €75 - €105 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: geen
Sluitingsdatum: 28-05-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Indringend Keten Testen ( IKT ) is op zoek naar 2 functionele ketentesters IKT .

Algemeen/Achtergrond
De Nederlandse wet- en regelgeving gericht op de leefomgeving bestaat uit talloze wetten en regels. Er is een ingewikkeld geheel ontstaan, waarin bijna niemand meer de weg kan vinden. Dat moet eenvoudiger en beter. Daarom is de Omgevingswet ontwikkeld: één wet die alle wetten en regels op het gebied van de leefomgeving vereenvoudigt en bundelt. Hierdoor wordt het makkelijker om ruimtelijke projecten te starten, is er meer ruimte voor maatwerk en zijn er minder regels.

Met de Omgevingswet wil het kabinet beter aansluiten op:

- De samenhang tussen verschillende plannen en activiteiten voor ruimtelijke ordening, milieu en natuur;

- Het stimuleren van duurzame ontwikkelingen;

- De verschillen tussen regio’s.

De Omgevingswet is op 1-1-2024 ingevoerd. De bevoegd gezagen (gemeente, waterschap, provincie en het rijk) gebruiken onder deze wet nieuwe planvormen. De wet biedt ook meer ruimte voor particuliere ideeën.

Digitaal Stelsel Omgevingswet
De uitvoering van Omgevingswetprocessen wordt ondersteund door een verregaande digitalisering van werkprocessen en een daarbij behorende informatievoorziening. Relevante data en informatieproducten die noodzakelijk zijn voor planvorming en besluitvorming over de fysieke leefomgeving, zijn voor eenieder beschikbaar. Hiervoor is het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) ontwikkeld, dat overheden, burgers en bedrijfsleven toegang geeft tot deze data en informatieproducten.

DSO – van Programma aansturing naar beheerorganisaties
Binnen het DSO-programma (pDSO) is gewerkt aan het realiseren van het inwerkingtredingsniveau van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). Met betrekking tot het digitaal stelsel wordt onderscheid gemaakt tussen enerzijds de landelijke voorziening (aangeduid als DSO-LV) en anderzijds het geheel van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (aangeduid als DSO) dat bestaat uit de DSO-LV én de systemen die op een of andere manier interactie hebben met de DSO-LV, zoals systemen van bevoegde gezagen, van leveranciers van omgevingsinformatie, van softwareleveranciers en van landelijke bouwstenen van de Nederlandse overheid.

Met het eindigen van het pDSO worden een aantal blijvende veranderingen doorgevoerd. De strategische besturing van het DSO komt bij de Strategische Beheer Organisatie (SBO) te liggen, een onderdeel binnen het ministerie van BZK. De SBO wordt eindverantwoordelijk voor een goed end-to-end werkend DSO-stelsel. In opdracht van de strategische beheerder zijn de tactische beheertaken m.b.t. het DSO-LV belegd bij de Tactische Beheer Organisatie (TBO) van het Kadaster. De TBO krijgt daarmee de belangrijke taak van het tactisch aansturen en beheren van de samenhangende componenten die het DSO-LV vormen, als ook de verdere uitbouw en de doorontwikkeling ervan. De huidige ontwikkelpartners van de betreffende componenten worden operationeel beheerorganisaties. Daarnaast wordt het jaar 2024 gekenmerkt door een verdere omslag van de ontwikkeling en implementatie van de landelijke voorziening naar een werkend stelsel als ook de afronding van het inwerkingtredingsniveau, doorontwikkeling en uitbouw van het DSO-LV.

Opdrachtomschrijving
Wij zoeken nog 2 functionele ketentesters (IKT ) die ons test competentie team komen versterken.

Vanuit de interbestuurlijke samenwerking wordt door de koepelorganisaties (VNG, UvW, IPO) en het Rijk een aanvullende projectorganisatie opgezet die een belangrijk advies van het Advies College -ICT gaat uitvoeren. Dit belangrijke advies bestaat uit een Interbestuurlijke KetenTest (IKT), waarbij op een indringende wijze met Bevoegd Gezagen, Leveranciers en de DSO organisatie gezamenlijk de ondersteuning van de werkprocessen in de gehele keten getest worden. Om concreet invulling aan dit vraagstuk te geven zijn wij opzoek naar functionele ketentesters (2x) die samen met materiedeskundigen invullen kunnen geven aan de testuitvoering.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

• In teamverband met materiedeskundigen, planjuristen, leveranciers en bevoegd gezagen testontwerpen

maken en business-scenario’s definiëren;

• Uitwerken van de business-scenario’s in relevante testscenario’s;

• Samen met bevoegd gezagen de testscenario’s uitvoeren;

• In Jira de testadministratie en de testplanning bijhouden;

• In Jira de testbevindingen invoeren voor verdere verwerking;

• Terugkoppelen van de testresultaten aan de koepelorganisaties en bevoegd gezagen.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-7-2024 tot en met 31-12-2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan niet worden verlengd. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Minimaal 3 jaar ervaring als ketentester in een dynamische omgeving waarin verschillende disciplines samen werken.

Minimaal 3 jaar ervaring als ketentesten binnen een hiërarchische projectstructuur.

De ketentester is CAST of TMap Next gecertificeerd.

Minimaal 1 jaar aantoonbare kennis en ervaring met Omgevingswet en DSO.

Aantoonbare ervaring opgedaan met de Omgevingswet en DSO middels een uitgevoerd project.

Ervaring met interbestuurlijke projecten.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Heeft sterke interpersoonlijke, communicatieve en samenwerkingsvaardigheden (luisteren, conflicthantering, draagvlak verwerven, overtuigingskracht, organisatiesensitiviteit); • Kan vanuit de inhoud goed schakelen met technisch-inhoudelijke betrokkenen; • Betrouwbaar en gewend met vertrouwelijke informatie om te gaan en te beheren; • Communicatieve en sociale vaardigheden; • Planmatig en gestructureerd werken; • Resultaatgericht; • Luisterend- en inlevingsvermogen; • Doorzettingsvermogen (en goed kunnen omgaan met weerstand); • Organisatiesensitiviteit; • Goed in samenwerken; • Handelt met overtuigingskracht.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

Beschrijf uw ervaring als ketentester in een SAFe / Agile omgeving (max. 200 woorden). Beoordeling: De mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster.

40 %

Beschrijf uw (recente) ervaring met het vertalen van business scenario’s naar testscenario’s (max. 200 woorden). Beoordeling: De mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster.

20 %

Beschrijf hoe u functioneert in een multidisciplinair team (max. 200 woorden). Beoordeling: De mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 75,00
Maximaal: € 105,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 3 en/of 4 juni 2024 via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.