Aanvraagnummer: 1608
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 30-05-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Opdracht
Uit een onlangs gedaan onderzoek komt naar voren dat we het zeker niet slecht doen als gemeente. Op het gebeid van informatieveiligheid scoren we vergelijkbaar ten opzichte van andere gemeente en op AVG gebied doen we het net iets beter. Echter stilstaan is geen optie. Vooral op het gebied van opstellen tactisch beleid, vaststellen processen, regie op de keten, kwaliteitsmonitoring en risico management hebben we verdere stappen te zetten. We zoeken iemand die daarin het voortouw kan nemen en ons weer een mooie stap verder kan brengen op dit gebied. Jij bent daarin een meewerkend voorman/-vrouw en rapporteert aan de informatiemanager
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau; 2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiebeveiliging en/of gegevensbescherming;
3. Aantoonbare werkervaring op gebied van toepassen Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO);
4. Aantoonbare werkervaring op het gebied van Eenduidige Normatiek Single Information Audit (ENSIA);
5. Aantoonbare werkervaring als projectleider of een andere vorm van teamaansturing in het domein van informatiebeveiliging/AVG;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen gemeentelijke organisaties.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiebeveiliging en/of gegevensbescherming; (15 punten); 8. Aantoonbare kennis van NIS2 en gerelateerde wet- en regelgeving zoals de BIO (30 punten);
9. Aantoonbare kennis van de AVG; (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van tactisch/operationeel beleid op het gebied van informatiebeveiliging/gegevensbescherming; (30 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met vormgeven van processen (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 6 juni 2024 van 09:00 uur tot 11:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.