Aanvraagnummer: 1709
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 0 tot 16 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-06-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Opdracht
Je richt je voornamelijk op het opstellen van afwijzingsbrieven en de afhandeling van bezwaarschriften in het kader van woonurgenties. Je voorziet de gemeente van advies en bent verantwoordelijk voor het opstellen van beslissingen op bezwaar. Ook vertegenwoordig je de gemeente tijdens de hoorzittingen bij de bezwarencommissie. Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:
1. Hoofdzakelijk: Juridische advisering, het opstellen van afwijzings- en toewijzingsbrieven, ondersteuning en afhandeling bezwaarschriften in het kader van woonurgenties.
2. Vertegenwoordiging van de gemeente tijdens (hoor)zittingen bij de Commissie Bezwaarschriften en de rechtbank.
3. Daarnaast: Algemene juridische advisering aan team wonen en de urgentiecommissie op het vakgebied van de Woningwet, de huisvestingsverordening en de beleidsregels van de gemeente Zoetermeer.
Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.) 2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op een juridische afdeling van een (semi) overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met vertegenwoordiging en bezwaar en beroepsprocedures.
Gunningscriteria
4. Minimaal een afgeronde juridische HBO bachelor opleiding (25 punten); 5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op een juridische afdeling bij binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van de woonurgenties (15 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bezwaar en beroep binnen het ruimtelijk domein (25 punten).
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag