Adviseur ruimtelijke ordening

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 1867
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 24-36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.


Opdracht

Taken:

  • Algemene advisering op het gebied van regelgeving m.b.t. ruimtelijke ordening bijvoorbeeld door vragen te beantwoorden aan het Omgevingsloket.
  • Adviseren over juridisch-planologische legalisatievraagstukken op basis van rapportages van inspecteurs.
  • Adviseren over aanvragen voor omgevingsvergunningen die afwijken van het omgevingsplan en begeleiden van uitgebreide afwijkingsprocedures met bijbehorende bezwaar- en beroepsprocedures.
  • In opdracht van de projectleider opstellen en begeleiden van ruimtelijk-planologische procedures waarbij de onderbouwing al dan niet is opgesteld door externe partijen.
  • Coördinator bij het beoordelen van bouwinitiatieven en ruimtelijke plannen voor een aantal specifieke locaties.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling, in de afgelopen 8 jaar;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente van 100.000+ inwoners.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling, in de afgelopen 8 jaar (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als planjurist (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen, coördineren en begeleiden van bestemmingsplannen (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het adviseren over aanvragen voor omgevingsvergunningen en bijbehorende bezwaar- en beroepsprocedures (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. HR21 functie: Medewerker ontwikkeling I.


Benodigd aantal professionals

1-3.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 juni 2024, in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.