Aanvraagnummer: 1928
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-06-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. De afdeling Sociaal Domein kent verschillende teams, waaronder het team Participatie. Binnen het team Participatie ga je aan de slag.
Opdracht
Als Consulent Oekraïne voer je regie op de uitvoering van de opvang van vluchtelingen/Oekraïners. Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het gebied van werk en komen en voert dit ook uit. Je voert intakegesprekken met de vluchtelingen in samenwerking met maatschappelijke organisaties en bent op het gebied van werk en inkomen het eerste aanspreekpunt voor deze doelgroep. Je hebt contact met de collega’s van de afdeling BRP (basisregistratie persoonsgegevens) over BSO, vestigen en verhuizingen.
Dit houdt concreet het volgende in:
- Je voert een eerste gesprek met de doelgroep en helpt ze met het invullen van het inlichtingenformulier BSN en het aanvragen van een bankrekening;
- Je beoordeelt aanvragen leefgeldregelingen en voert intakegesprekken met de cliënt. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt en probeert deze conform de regelgeving zo goed mogelijk te adviseren;
- Je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor de uitvoering van alle voorkomende zaken;
- Je verwerkt en registreert mutaties middels een werkproces, zoals verhuizen, beëindigingen en terugvorderingen;
- Je beoordeelt maandelijks of verstrekkingen van de leefgeldregeling rechtmatig zijn weggeweest;
- Je informeert de doelgroep over allerlei voorzieningen die zijn opengesteld voor vluchtelingen, zoals de Rotterdampas, sport- en cultuurfonds, kinderbijslag, kindgebondenbudget en kinderopvangtoeslag;
- Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het Sociaal Domein en bent intermediair naar andere (hulpverlenende) instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daar aanleiding toe geeft.;
- Je hebt intensief contact met je cliënten om hen te ondersteunen bij zelfredzaamheid;
- Je adviseert over arbeidscontracten en neemt waar nodig contact op met de werkgever;
- Je adviseert cliënten bij einde arbeid over voorliggende voorzieningen zoals WW uitkering en ziektewet;
- Je informeert cliënten over hun verblijfstatus en beperkingen rondom medische zorg;
- Je organiseert en presenteer voorlichtingsavonden voor werkgevers, vrijwilligers, cliënten en andere betrokkene;
- Je neemt deel aan regionaal overleg over de leefgeldregeling en andere zaken rondom Oekraïne.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Beschikbaar per 1 juli 2024 voor 32 uur per week beschikbaar voor tenminste 6 maanden;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Consulent Oekraïne bij een gemeente;
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Civision;
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 1 jaar werkervaring als Consulent Oekraïne in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeente (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator leefgeld Vluchtelingen in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
9. Minimaal 6 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Klantmanager werk & inkomen binnen een gemeentelijke instelling (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met de doelgroep en statushouders (15 punten);
11. Minimaal 2 afgeronde opleidingen/ cursussen op het gebied van Participatie, Werk & Inkomen (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 . Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1. CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 10 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.