Toezichthouder Openbare Ruimte

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 2090
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 18-32 per week
Tarief: €80 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Het team Projecten (voormalig Ingenieursbureau) is verantwoordelijk voor het projectmatig voorbereiden en realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten binnen de openbare ruimte in de gemeente Alphen aan den Rijn. Deze projecten behelzen naast reconstructies van bestaande woonwijken ook nieuwe aanleg van woonkernen. Bedrijventerreinen en ontsluitingswegen zijn eveneens onderdeel van de projecten.


Opdracht

De toezichthouder houdt toezicht op de uitvoering van werken in de openbare ruimte. Hij/zij bewaakt in nauwe samenwerking met de directievoerder, de nakoming van gemaakte afspraken in het kader van het contract en stuurt waar nodig bij.

Meer inhoudelijk stuurt de toezichthouder door heldere en proactieve communicatie, op draagvlak en resultaten. Hij/zij zorgt voor de organisatie en planning van de uitvoering van (voornamelijk) civieltechnische projecten in de openbare ruimte (riolering, civieltechnische kunstwerken, wegen, beplanting en openbare verlichting), inclusief de afstemming en communicatie met de omgeving. Hij/zij is dus naast projectmatig werken (PMW) bekend met omgevingsmanagement, BLVC en innovatieve contractvormen als UAV-gc en Bouwteam. De toezichthouder heeft eveneens ruime ervaring in het coördineren van de uitvoering van cultuurtechnische werken.

Op een energieke wijze is hij/zij in staat projecten naar een optimaal en duurzaam eindresultaat te leiden. Hij/zij heeft als belangrijke taak het houden van toezicht op de contract conforme uitvoering. Ook wordt van hem/haar inzet gevraagd bij de (contract)voorbereiding van werkzaamheden in de openbare ruimte, met name het toetsen van ontwerpen, bestekken en van kostenramingen.

Daarnaast is hij/zij verantwoordelijk voor de (contract)administratie van projecten, opstellen van weekrapporten en het geïnformeerd houden van de directievoerder en projectleider.

De toezichthouder die wij zoeken kan door zijn/haar manier van werken de gemeente op een positieve manier onder de aandacht brengen van externen. Daarbij is hij/zij klankbord voor collega-toezichthouders. De toezichthouder is voorts kritisch en doortastend en bouwt aan relaties. Hij/zij ziet kansen, hanteert conflicten en onderhandelt. Hij/zij is ‘de spil’ tussen aan de ene kant onze inwoners en aan de andere kant de verschillende aannemers.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde MBO-opleiding civiele techniek of gelijkwaardig;
2. Aantoonbare werkervaring als toezichthouder op civieltechnische projecten in een gemeentelijke organisatie;
3. Maximaal uurtarief € 80,- per uur exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender

4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder op civieltechnische projecten in een gemeentelijke organisatie, in de afgelopen 8 jaar (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met verschillende contractvormen o.a. UAV en UAV-gc (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met civiel- en cultuurtechnische werken (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in een omgeving met slappe bodem / zettingsgevoelig gebied (15 punten);
9. Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8/9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in de week van 17 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.