Medewerker financiële administratie

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 2137
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 30 tot 32 per week
Tarief: €70 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.


Opdracht

Als medewerker Invoer bij de administratie ligt je primaire focus op het invoeren van facturen en leveranciersgegevens in het financiële systeem (SAP4Hana). Daarnaast speel je een rol in het actief monitoren van de betaalsnelheid van de organisatie!
Als medewerker financiële administratie draag je onder andere bij aan een correcte factuurafhandeling binnen de provincie. Vragen van leveranciers en collega’s van de provincie met betrekking tot openstaande vorderingen worden soepel en vlot uitgezocht en beantwoord.

Je stemt daarbij regelmatig af met de coördinator financiële administratie en werkt daarbij nauw samen met andere medewerkers van de financiële administratie.

Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Invoeren en controleren van facturen;
  • Monitoren van nog niet betaalde facturen;
  • Verwerken van mutaties betreffende crediteuren en debiteuren;
  • Het zorgen voor een archivering van de betreffende boekhoudkundige bescheiden;
  • Het op basis van praktijkervaringen doen van voorstellen tot verbetering van de gehanteerde systematiek;
  • Controlebevindingen vastleggen ten behoeve van (VIC) controle op de rechtmatigheid;
  • Afhandelen van niet automatisch gematchte facturen;
  • Inlezen van bankgegevens en aansluiten (controle) rekening courant saldi met het grootboek;
  • Verwerken van bankmutaties en rapporteren over de bankstanden;
  • Aansluiten sub-administratie crediteuren (inclusief betalingen onderweg) op het grootboek;
  • Waar nodig ondersteunen bij de maandafsluitingen en helpen bij het opstellen van de balansposten en het balansdossier tbv de jaarrekening.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het verwerken van financiële transacties in het financieel ERP systeem SAP4Hana;
3. Aantoonbare werkervaring als medewerker financiële administratie bij een overheidsorganisatie;


Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van financiën (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het verwerken van financiële transacties in het financieel ERP systeem SAP4Hana (30 punten);
6. Uurtarief maximaal €70,- exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werk (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als medewerker financiële administratie bij een overheidsinstelling (40 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7 CAO provincie.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland digitaal op donderdag 20 juni 2024 van 9.40 uur tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.