Fraud Blocker Adviseur Verkeer en Vervoer / Omgevingsmanager - ZZP Opdracht

Adviseur Verkeer en Vervoer / Omgevingsmanager

Logo van Gemeente Zwartewaterland met een gestileerde vlag boven de namen van de steden Genemuiden, Hasselt en Zwartsluis.

Aanvraagnummer: 2190
Organisatie: Gemeente Zwartewaterland
Locatie: Zwartewaterland
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 19-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.


Opdracht
Ben jij in staat om advies te geven over beleidsontwikkeling en verkeerskundige vraagstukken, dan zoeken wij jou!

Als ‘Adviseur Verkeer en Vervoer / Omgevingsmanager‘ lever je een bijdrage aan de beleidsontwikkeling van en adviseer je over beleidsaspecten van het vakgebied met als doel om de verkeersveiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid te verbeteren. Hiervoor stel je kaders, richtlijnen en uitvoeringsplannen op, signaleer je eventuele afwijkingen en evalueer je en rapporteer je over de uitvoering van het beleid en beleidskaders.

Je bent betrokken bij alle project-gerelateerde werkzaamheden. Vooral waarbij communicatie en participatie een belangrijke rol spelen. Daarnaast adviseer, beantwoord en beoordeel je ruimtelijke ontwikkelingen, herinrichtingsplannen en aanvragen op verkeerskundig gebied. Je draagt zorg voor de intake, toets en beoordeelt de aanvraag of verzoek aan de hand van beleid, wet- en regelgeving. Tevens adviseer je over prioriteit, toekenning en afhandeling van aanvragen of verzoeken en zorg je voor de behandeling van de formele besluitvorming. Ook draag je zorg voor de correspondentie met bewoners en bedrijven.

Om invulling te geven aan het doelmatig uitvoeren van je taak initieer en voer je onderzoeken uit over beleidsvraagstukken. Deze vraagstukken stem je af met collega’s uit het team.

Je bent verantwoordelijk voor een gezichtsbepalend deel van de openbare ruimte waarbij je uitvoering geeft aan aanvragen en projecten waarbij je praktisch invulling geeft aan de uitwerking.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur en/of beleidsmedewerker verkeer en vervoer binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente;


Gunningscriteria (100 punten weging)

4. Aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers; (20 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van verkeerskunde; (15 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van verkeerskundige adviezen; (30 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur en/of beleidsmedewerker verkeer en vervoer binnen een gemeentelijke organisatie. (35 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 juni 2024 tussen 12:30 en 15:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.