Fraud Blocker Juridisch adviseur Omgevingsrecht / Omgevingsvergunningen

Juridisch adviseur Omgevingsrecht / Omgevingsvergunningen

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 2210
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 16 tot 24 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.


Opdracht

Als juridisch adviseur Omgevingsrecht (Omgevingsvergunningen onder de Omgevingswet) ben jij een van de medeadviseurs binnen het Omgevingsteam. Je bent aanspreekpunt voor burgers en bedrijven maar ook voor interne en externe adviseurs op het gebied van omgevingsrecht. Je toetst initiatieven en aanvragen omgevingsvergunningen met betrekking tot het planologische deel (niet de technische bouwactiviteit). Daarnaast heb je een adviserende rol bij onder andere ruimtelijke afwijkingsprocedures. Tevens ben je als juridisch adviseur Omgevingsrecht vertegenwoordiger van het college in bezwaarzaken. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en voeren van mondeling verweer voor de adviescommissie bezwaren.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als Jurist Omgevingsrecht/Wabo Casemanager/Plantoetser;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)


3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Casemanager Wabo en/of Bestemmingsplantoetser (50 punten);
4. Minimaal 4 maanden aantoonbare werkervaring met het toetsen van omgevingsvergunningen onder de Omgevingswet (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van Juridische Procedures (bezwaar/beroep) (benoem dit duidelijk in het cv.) (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als Casemanager Wabo en/of Bestemmingsplantoetser (onder oude regime) bij een gemeente met minimaal 80.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in de hoeverre de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen


Planning

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 26 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.