Online Adviseur

Logo van Gemeente Arnhem met tekst "Gemeente Arnhem" in blauw met aan de rechterkant een gestileerd adelaarswapen.

Aanvraagnummer: 2219
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Gemeente Arnhem
Uren per week: 32
Tarief: €80 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: Ja, tot maximaal 31 juni 2025
Sluitingsdatum: 24-06-2024 08:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

We gaan de gemeentelijke website vernieuwen. Een nieuw CMS, een nieuw design en een nieuwe indeling moeten bijdragen aan een gebruiksvriendelijkere website. De informatie op de website wordt beter vindbaar, gebruiksvriendelijker, toegankelijker en begrijpelijker. Om dit te bereiken zoeken we een meewerkend online communciatieadviseur. In deze rol ondersteun je primair het project, de projectleden en het online communicatieteam. Met jouw hulp is er contiuniteit en slagkracht bij de implementatie van de nieuwe website. Hieronder verstaan we onder meer dat je helpt bij het (her)schrijven van de webpagina’s met het team, het begeleiden van gebruikersonderzoek, de contentmigratie, het mede-ontwikkelen van het design, etc.. Jouw inzichten en suggesties om tot een nog beter resultaat te komen worden natuurlijk enorm gewaardeerd. Daarnaast zul je, waar nodig, ook ondersteunen bij de dagelijkse werkzaamheden van het online communicatieteam.


Verantwoordelijkheden

De afdeling communicatie bestaat uit communicatieadviseurs, woordvoerders en online communicatiespecialisten. Bij de communicatieafdeling werken meer dan 20 medewerkers. Wij verzorgen ondersteuning en (zelfstandig) advies en helpen ook bij het laten produceren van communicatiemiddelen. Daarnaast beheren wij onder andere www.arnhem.nl , intranet, de corporate social media kanalen en het e-participatieplatform.

In deze rol werk je samen met 7 andere online specialisten (3 adviseurs online communicatie, 2 webredacteuren en 2 social contentspecialisten). Samen vormen we het online communicatieteam. Ons team wordt gekenmerkt door zelfstandigheid, we zijn gedreven, ambitieus en hecht. We werken hybride, maar komen regelmatig als team samen.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2024 tot en met 31 maart 2025 voor 32 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op 27 juni tussen 11.00-17.00 uur. De terugkoppeling volgt 26 juni na 13.00 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd indien er nog afrondende werkzaamheden nodig zijn t.b.v. het project. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven.

Eis 2. Opleiding (minimale opleiding): Minimaal een afgeronde relevante hbo opleiding Communicatie of CMD. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Eis 3. Gevraagde werkervaring: Recente meerjarige werkervaring op het snijvlak van ICT en Communicatie. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 4. Gevraagde werkervaring: Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar bijgedragen aan het ontwikkelen van een nieuwe (overheids)website in zowel een begeleidende als meewerkende rol. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 6. Gevraagde werkervaring: Je beschikt over uitgebreide kennis van en praktische ervaring met digitale toegankelijkheid (WCAG). Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Licht specifiek jouw kennis van en ervaring met digitale toegankelijkheid toe.

Eis 7. Gevraagde werkervaring: Je hebt ervaring met het uitvoeren of begeleiden van gebruikersonderzoek Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 9. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Zie bijlage OSV Gemeente Arnhem. Tevens ga ik ook akkoord met de algemene voorwaarden van broker Headfirst (www.headfirst.nl).

Eis 10. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: Je bent bekend met de technische kant van het communicatievak. Hierdoor spreek je de taal van applicatiebeheerders, informatiemanagers en functioneel beheerders. Je bouwt de brug die ICT aansluit op de wereld van de gebruiker. Je weet dan ook als geen ander wat de bezoeker van een gemeentelijke website nodig heeft. Dit combineer je met een dosis ondernemerschap, flexibiliteit, besluitvaardigheid en optimisme. Je schakelt gemakkelijk tussen onderwerpen en taken en weet collega’s mee te nemen in nut en noodzaak van het gebruikersperspectief. Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.

De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.


Gunningscriteria Kwaliteit

25 %

Wens 1. Kennis (minimale opleiding): Kennis van CSS en HTML is een pre. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

25 %

Wens 2. Minimale werkervaring: Je hebt meerjarige werkervaring op het snijvlak van ICT en Communicatie opgedaan als online communicatieadviseur bij een (semi)overheid. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

25 %

Wens 3. Kennis: Je hebt kennis van en affiniteit met relevante wet- en regelgeving voor overheidscommunicatie en -websites. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

25 %

Wens 4. Gevraagde werkervaring: Een vlotte pen, goede taalvaardigheid en ervaring met SEO en schrijven op B1-niveau. Voeg een link/ bijlage van artikelen/ websites/ overige materiaal toe waar kandidaat aan heeft gewerkt. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 80,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De interviews zullen plaatsvinden op 27 juni tussen 11.00 - 17.00 uur fysiek op locatie of via MS Teams. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd. De uitnodiging ontvangt u via de DAS op 26 juni na 13.00.

Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.