Aanvraagnummer: 5952
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: Tot en met 31 januari 2026
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 3-1-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Je wordt onderdeel van het team informatievoorziening. Dit team bestaat uit circa 50 personen in verschillende clusters, waaronder de clusters dataontsluiting en gegevensmanagement.
Opdracht
De Gemeente Zeist zoekt voor de afdeling Informatievoorziening een aanvoerder voor de teams Dataontsluiting en Gegevensmanagement. In deze rol krijg je de kans om een significante bijdrage te leveren aan de kwaliteit van data en daarmee aan de dienstverlening aan de inwoners van Zeist. Het team Dataontsluiting bestaat onder andere uit een data-engineer en twee BI-specialisten. Het team voert regie op decentrale datatrajecten. Het team Gegevensmanagement heeft de regie over het stelsel van basisregistraties en over het beheer en gebruik van gegevens binnen de gemeente. Dit team bestaat onder meer uit de beheerders van de GBA, BAG en BGT.
Als aanvoerder stuur je deze collega's inhoudelijk aan en draag je bij aan hun doorontwikkeling en professionalisering. Je zorgt ervoor dat de basisregistraties, datasets en dashboards voldoen aan de kwaliteitsnormen en stuurt de ontwikkeling van het datalandschap aan, waaronder gegevensbronnen en datawarehouses. Je werkt nauw samen met diverse specialisten binnen IV, zoals een privacy officer, ENSIA-coördinator of een expert op het gebied van koppelingen. Je maakt met de andere aanvoerders, adviseurs en projectleiders deel uit van het trekkersteam binnen het team Informatievoorziening, dat zich richt op de digitale transformatie van de gemeente.
Jij houdt de regie op projecten en initiatieven om gegevens om te zetten in informatieproducten, zoals dashboards. Deze projecten kunnen door alle afdelingen van de organisatie lopen. Jij bewaakt hierin onze kwaliteitsnormen en procesafspraken. Je helpt de organisatie met de doorontwikkeling naar meer datagedreven werken en sturen. Dit maakt jouw rol projectoverschrijdend: soms adviseer je een opdrachtgever (ongevraagd) of stimuleer je bepaalde ontwikkelingen.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Aantoonbare kennis van dataontsluiting, -visualisaties en -oplossingen;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met datagedreven werken binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met basisregistraties zoals BAG, BGT, BRK en Wkpb;
5. Aantoonbare werkervaring met het inhoudelijk aansturen van medewerkers.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare kennis van data management (30 punten);
7. Aantoonbare kennis van data governance (25 punten);
8. Aantoonbare kennis van dataarchitectuur (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Power BI (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmatig werken (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Energiek en enthousiast
- Initiatiefrijk
- Empathisch
- Verbindend vermogen
- Kwaliteitsgericht
Beoordeling
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 9 januari 2025 tussen 12.30 en 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 januari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 3 januari 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.