Fraud Blocker Aanvoerder dataontsluiting en gegevensmanagement | ZZP

Aanvoerder dataontsluiting en gegevensmanagement

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 6342
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op: Vanwege een verhoogd risico op schijnzelfstandigheid is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers kunnen reageren, maar bij gunning zal de zzp’er in dienst moeten treden via payroll, detachering of een uitzendbureau.

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken vanuit de kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Als organisatie spelen we flexibel in op wat er in de samenleving speelt. We verwelkomen iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen, ongeacht achtergrond of levensstijl. Solliciteer als je je herkent in het profiel!

In Zeist werk je vanuit verantwoordelijkheid en ondersteunt de organisatie je groei als professional en mens. We zoeken geen perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, uitdagingen en zelfkennis wil inzetten met humor en lef.

Team
Je wordt onderdeel van het team Informatievoorziening, bestaande uit circa 50 personen verdeeld over verschillende clusters, waaronder dataontsluiting en gegevensmanagement.

Opdracht
De Gemeente Zeist zoekt een aanvoerder voor de teams Dataontsluiting en Gegevensmanagement. Het team Dataontsluiting bestaat onder andere uit een data-engineer en twee BI-specialisten en voert regie op decentrale data-trajecten. Het team Gegevensmanagement richt zich op het beheer en gebruik van basisregistraties zoals BAG en BGT.

Als aanvoerder stuur je de teams inhoudelijk aan en zorg je voor hun groei en professionalisering. Je bewaakt de kwaliteit van basisregistraties, datasets en dashboards en stuurt de ontwikkeling van het datalandschap aan. Je werkt nauw samen met andere specialisten binnen Informatievoorziening en maakt deel uit van het trekkersteam dat werkt aan de digitale transformatie van de gemeente.

Jij houdt regie over projecten en initiatieven om data om te zetten in informatieproducten, zoals dashboards. Je laat de organisatie groeien in datagedreven werken en adviseert opdrachtgevers wanneer nodig.

Vereisten / Knock-outcriteria

  1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
  2. Kennis van dataontsluiting, -visualisaties en -oplossingen;
  3. Minimaal 1 jaar werkervaring met datagedreven werken binnen een gemeente;
  4. Werkervaring met basisregistraties zoals BAG, BGT, BRK en Wkpb;
  5. Ervaring met inhoudelijke aansturing van medewerkers.

Gunningscriteria

  1. Kennis van data management (30 punten);
  2. Kennis van data governance (25 punten);
  3. Kennis van data architectuur (15 punten);
  4. Ervaring met Power BI (10 punten);
  5. Ervaring met projectmatig werken (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan bovenstaande voldoet.

Competenties

  • Energiek en enthousiast
  • Initiatiefrijk
  • Empathisch
  • Verbindend vermogen
  • Kwaliteitsgericht

Beoordeling van de gunningscriteria
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan bovenstaand profiel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, gebaseerd op de CAO van de opdrachtgever.

Aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op maandag t/m vrijdag, hybride werken is mogelijk.

Planning
Gesprekken vinden plaats op donderdag 9 januari 2025 tussen 12:30 en 14:30. Uiterlijk dinsdag 7 januari worden uitnodigingen verstuurd. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.

Overige informatie

  • Een VOG is verplicht en moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit volgens de Waadi geregistreerd staan.

Reactietermijn
Reageer uiterlijk vrijdag 3 januari 2025, 09:00 uur.