Aanvoerder Informatiemanagement

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 3206
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: €120 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 15-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie


De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.


Opdracht


Jij zorgt ervoor dat gemeentelijke informatie zowel op de korte als op de langere termijn toegankelijk blijft, rechtmatig wordt beheerd en juist wordt bewaart. Digitale informatie heeft de focus van het team voor de komende jaren, maar ook analoog hebben we achterstanden in te halen.

Jij neemt hierin de leiding en helpt de organisatie door te ontwikkelen naar een duurzaam informatiebeheer. Je herkent en benoemt de uitdagingen op het gebied van digitale archivering en draagt hiervoor toepasbare oplossingen aan. Jij weet als geen ander dat de archiefwet, de WOO, de AVG, de WEP en de Wmebv allemaal informatiekundig verbonden zijn en een grote impact hebben op de werkwijze bij de overheid. Je bent thuis in het werken met informatiekwaliteitsstandaarden, en informatiebeheersinstrumenten, je kent de weg in informatiesystemen en ontwerpprocessen bij gemeentelijke domeinen, maar vooral weet je het belang van informatiebeheer over te dragen aan diverse doelgroepen. Als meewerkend voorman/voorvrouw stel je soms beleid op, schrijf je processen uit en draag je ook je steentje bij in de uitvoering.

Binnen het team informatiemanagement stuur jij inhoudelijk de collega’s aan en neem je het voortouw richting de organisatie. Met de organisatie en overige IV collega’s kom jij op jouw natuurlijke wijze in verbinding om informatiebeheer verder te brengen. Onze jonge teamgenoten groeien onder jouw aansturing inhoudelijk én professioneel.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiemanagement / documentaire Informatievoorziening;
3. Aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiemanagement / documentaire informatievoorziening bij een gemeentelijke organisatie;
4. Aantoonbare werkervaring als projectleider in het werkveld van informatiebeheer;
5. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van een team in het werkveld informatiebeheer;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)


6. Maximum uurtarief van € 120,- exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk; (15 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiemanagement / documentaire informatievoorziening; (15 punten)
8. Aantoonbare kennis van de Archiefwet en Wet Open Overheid, blijkend uit een afgeronde cursus of opleiding; (30 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van tactisch/operationeel beleid op het gebied van informatiemanagement (benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv); (30 punten)
10. Aantoonbare werkervaring met vormgeven van processen (benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv);.(10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het
bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 20 augustus 2024 van 12:30 tot 14:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.


De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 15 augustus 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.