Accountmanager Wmo

Logo van Apeldoorn met een groen gestileerd bladdessin naast het woord "Apeldoorn" in groen lettertype.

Aanvraagnummer: 10904
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 16 per week
Tarief: 120 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-06-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 26-05-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht

In het licht van de nieuwe inkoop op de Wmo is er bij Apeldoorn behoefte aan de nieuwe producten rondom Begeleiding Individueel. Rondom Begeleiding Individueel denken wij dat een belangrijk deel van de inwoners die nu BI Basis krijgen aangeboden, eigenlijk voldoende zou hebben aan een lichter (en daarmee goedkoper) ondersteuningsaanbod. Dat product hebben wij nu niet en willen we per 2026 openzetten. Dat vraagt uitwerking, waarbij ook de afbakening tussen de huidige producten een aandachtspunt is aangezien dit regelmatig tot discussie leidt.

Met behulp van extern Bureau HHM komen wij in het voorjaar tot een aanscherping van de productideeën die wij nu voor BG en BI hebben. Beleid trekt dit en heeft ook een interne accountmanager (AM), een contractmanager, kwaliteitsmedewerker en wmo jurist aangesloten. Na de HHM-snelkookpansessie zullen we de productvoorstellen verder moeten uitwerken en voorleggen aan aanbieders. En daar is dus ook accountmanagement-expertise bij nodig.

Het is nog nader te bepalen of dit interne capaciteit is, waarbij de externe inhuur nodig is om bestaande accountmanagement Wmo  taken te vervangen danwel dat de externe inhuur dit gaat oppakken.

Hoe dan ook is er intern onvoldoende capaciteit beschikbaar, vandaar deze uitvraag.

 

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
2. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
3. De kandidaat beschikt over minimaal een HBO diploma.
4. De kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring bij een gemeente als beleidsadviseur en of Accountmanager binnen het sociaal domein waarvan:
    a: minimaal 3 jaren in een 100.000+ gemeente.
    b: 5 jaren ervaring met Wmo beleid en beleidsimplementatie vanuit de rol van Beleidsadviseur Wmo en/of Accountmanager Wmo
    c: Aantoonbare ervaring met het komen tot een goed en werkend Wmo product (productontwikkeling).
    d: Aantoonbare ervaring met het organiseren en begeleiden van sessies met aanbieders waarin er gezamenlijk wordt toegewerkt naar een Wmo product dat het antwoord is op de vraag van de gemeente.
5. De kandidaat is beschikbaar in de gevraagde periode, heeft geen grote vakanties van 4 weken of meer binnen 1 maand na start.
6. Uurtarief maximale tarief is € 120,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

Gunningscriteria
7. De kandidaat heeft ervaring met productontwikkeling Wmo Begeleiding individueel en/of Wmo Begeleiding groep (50 punten).
8. De kandidaat is bekend met Apeldoorn, de regio Apeldoorn en haar aanbieders (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  1. U bent analytisch sterk en maakt complexe materie snel eigen.
  2. U schakelt makkelijk van operationeel naar tactisch en strategisch niveau en vice versa.
  3. U bent diplomatiek, inspirerend, gericht op samenwerking en kunt omgaan met verschillende belangen, rollen en verantwoordelijkheden.
  4. U hebt een goed gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen.
  5. U bent betrouwbaar en transparant.
  6. U kunt goed schrijven en spreken.
  7. U bent resultaatgericht en werkt gestructureerd.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 28 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 26 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.