Administratieve ondersteuner Bouwtoezicht

Logo met het woord "nieuwegein" naast een abstract wervelontwerp in paars en grijs.

Aanvraagnummer: 7908
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 36 per week
Tarief: 70 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1x6 maanden
Sluitingsdatum: 21-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Nieuwegein mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Nieuwegein. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Opdracht
De afdeling Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid  (TVL) draagt binnen de gemeente bij aan het in stand houden en vergroten van de leefbaarheid en veiligheid van de stad voor bewoners, ondernemers en gebruikers. De afdeling kent een breed scala aan producten en een grote diversiteit in doelgroepen en werkprocessen. Hier vindt alle bestuursrechtelijk en strafrechtelijk toezicht en handhaving  plaats voor uiteenlopende beleidsvelden. De afdeling bestaat uit 5 teams: Omgevingstoezicht, Stadstoezicht, Strategie en ondersteuning, Wijkcoördinatoren en Openbare Orde en Veiligheid. Er werken tachtig mensen. Als toezichthouder bouwen maak je deel uit van het team Omgevingstoezicht in het bijzonder van de groep Bouw- en woningtoezicht. Het team bestaat uit 5 vaste toezichthouders, waarvan 1 senior, en een flexibele schil van 5 fte aan inhuurkrachten.

Wat ga je doen? 
Het team Omgevingstoezicht bestaat uit 4 toezichthouders milieu en 5 toezichthouders bouw in vaste dienst, waarvan 1 senior. Het team toezichthouders bouw kent daarnaast een flexibele schil ter grootte van 5,3 fte. 

Gevraagd wordt om een procesondersteuner die de toezichthouders bouw kan ondersteunen en de controles van hen administratief voorbereid en verwerkt. 

Het administratieve werk wordt hen daarmee volledig uit handen genomen zodat er voor hen tijd vrijgemaakt wordt voor de controles buiten. Dit houdt in dat je de mailbox bouwtoezicht bijhoudt maar ook DSO controleert en de schakel tussen de applicatiebeheerder, team vergunningen en team bouwtoezicht bent. Verder verwerk je de controles in RX Mission en onderhoud je de contacten met constructeur, aannemers en mogelijk bewoners. Affiniteit en kennis van zaken is van belang zodat je weet wat je wel of niet kan en moet zeggen. 

Verder is het team Bouwtoezicht ook dé spin in het web van de administratieve processen rondom alle BLVC-plannen voor de bouwprojecten in de gemeente Nieuwegein. In deze plannen worden de Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie belicht voor en tijdens de start van bouwwerkzaamheden zodat we samen denken en werken naar een mooier Nieuwegein.  

Ten behoeve van de BLVC-plannen zorg jij er samen met je collega’s voor dat gegevens en adviezen nauwkeurig verzameld en verwerkt worden om tot een definitief BLVC-plan te komen. Je werkt daarvoor nauw samen met de bouwtoezichthouders en met onze adviseurs van de afdeling Openbaar Domein en Ruimtelijk Domein. 

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Een maximum uurtarief van €70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar bij een gemeente (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met handhaving bebouwde omgeving (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten); 
6. Aantoonbare werkervaring met het systeem RX Mission( 20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Teamplayer;
  • Doelgericht;
  • Klantvriendelijk;
  • Politiek-sensitief;
  • Initiatiefrijk;
  • Enthousiast;
  • Oplossingsgericht;
  • Mondeling en schriftelijk vaardig.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dagen in overleg te bepalen, fysieke aanwezigheid tijdens minimaal 4 dagen in de week op het werk wordt verlangd.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 26 maart 2025 tussen 09.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 21 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.