Fraud Blocker Adresonderzoeker en Consulent | Gemeente Nieuwegein | ZZP

Adresonderzoeker en Consulent

Logo met het woord "nieuwegein" naast een abstract wervelontwerp in paars en grijs.

Aanvraagnummer: 5665
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 17-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Waarom deze vacature?
Vanwege een zwangerschapsverlof zoekt de afdeling Burgerzaken per direct ondersteuning voor het team adresonderzoek en het team consulenten (balie- en backofficemedewerkers Burgerzaken).

Afdeling Burgerzaken
In de Stadswinkel van Nieuwegein vinden alle klantcontacten van de gemeente plaats. De afdeling bestaat uit de teams Burgerzaken, het Klantcontact Centrum, Vergunningen en het Webteam. We zoeken ondersteuning in het team Burgerzaken. Dit zijn dienstverlenende, resultaatgerichte teams met oog voor inwoners.

Wat ga je doen?
Adresonderzoeker: Deze functie wordt gecombineerd met die van Consulent Burgerzaken.

Als adresonderzoeker controleer en verwerk je mutaties in de Basisregistratie Personen (BRP). Het belang van betrouwbare gegevens is groot, aangezien ze worden gebruikt voor uitkeringen, toeslagen en overheidscommunicatie. Je voert onder andere de volgende taken uit:

  • Opstarten, uitwerken en afronden van adresonderzoeken;
  • Beoordelen of personen in aanmerking komen voor inschrijving op een briefadres;
  • Voorbereiden en voeren van intakegesprekken voor briefadressen;
  • Schrijven van juridisch correcte besluiten;
  • Onderzoek naar leegstaande of overbewoonde adressen;
  • Herkennen en melden van fraudesignalen (risicoadressen);
  • Bewaken van adreskwaliteit via projecten zoals de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA).

Daarnaast werk je ook als consulent burgerzaken. Hoewel de nadruk ligt op adresonderzoek, voer je balie- en backofficewerkzaamheden uit, zoals:

  • Aanvragen van rijbewijzen, reisdocumenten en verklaringen omtrent gedrag;
  • Werkzaamheden rondom aangiften van de burgerlijke stand;
  • Werkzaamheden met betrekking tot adreswijzigingen.

Consulent Burgerzaken
Als consulent help je inwoners aan de balie en verwerk je (digitale) aanvragen in de backoffice. Je staat inwoners direct te woord, verstrekt informatie en handelt aanvragen af. Voorbeelden van taken:

  • Aanvragen/verstrekken van rijbewijzen, reisdocumenten en verklaringen omtrent gedrag;
  • Verwerken van aangiften burgerlijke stand (geboorte, overlijden).

Je werkt zelfstandig binnen de wettelijke kaders en ondersteunt zo nodig het team adresonderzoek om de kwaliteit van de BRP te waarborgen.

Wat wij van je vragen:
Een medewerker adresonderzoek en consulent burgerzaken beschikt over een hart voor dienstverlening. Je krijgt energie van zowel backoffice- als frontofficewerkzaamheden en kunt snel schakelen. In de frontoffice ben je communicatief vaardig en daadkrachtig, terwijl je in de backoffice accuraat en administratief sterk bent. Samenwerken en verbinden met het team staan centraal.

Vereisten / Knock-outcriteria:

  1. Aan de vereisten voldoen binnen het vakgebied burgerzaken (diploma NVVB Publieksacademie);
  2. Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke afdeling Burgerzaken;
  3. Beschikbaar voor 32-36 uur per week, per direct, inclusief mogelijke verlengingen.

Gunningscriteria:

  • Minimaal 2 jaar werkervaring als adresonderzoeker en/of consulent burgerzaken (40 punten);
  • Ervaring met burgerzakenapplicatie i-Burgerzaken (Pink Roccade) (20 punten);
  • Beschikbaarheid voor minimaal 16 weken (1 kandidaat) of minimaal 32 weken (1 kandidaat) (40 punten).

Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.

Functieschaal:
Functieschaal 8 (adresonderzoeker) en schaal 7 (consulent), conform de cao van de opdrachtgever.

Aantal professionals:
2 kandidaten, verdeeld over 16 weken en 32 weken.

CV-eisen:
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen:
Maandag t/m vrijdag (08:15-17:00 uur, woensdag tot 20:00 uur).

Planning:
Gesprekken vinden plaats op vrijdag 20 december 2024. Uitnodigingen worden uiterlijk 19 december verstuurd.

Overige informatie:

  • Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is vereist;
  • Sociale Return on Investment (SROI) wordt toegepast;
  • Indien van toepassing moet opdrachtnemer voldoen aan relevante wettelijke verplichtingen (zoals Waadi).

Reactietermijn:
De reactietermijn sluit op dinsdag 17 december 2024, 09.00 uur.