Aanvraagnummer: 6634
Organisatie: Gemeente Elburg
Locatie: Elburg
Uren per week: 16 tot 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 31-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.
Opdracht
- Coördinatie werkzaamheden belastingen/WOZ;
- Ondersteuning team belastingen m.b.t beleid, bezwaar- en beroepsprocedures;
- Vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaar- en beroepsprocedures;
- Begeleiding van nieuwe medewerker(s) voor belastingen/WOZ.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare afgeronde WOZ taxatie cursus;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur op het gebied van WOZ binnen een gemeente.
Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring als vertegenwoordiger van een gemeente bij de bestuursrechter (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het opzetten van kwaliteitstraject én beschrijven van werkprocessen met betrekking tot belastingen (20 punten);
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van rechten (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Centric Key2belasingen en 4WOZ (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Kennis van belastingwetgeving: Begrip van lokale belastingen, zoals OZB (onroerendezaakbelasting), afvalstoffenheffing, rioolheffing, toeristenbelasting, etc.;
- Kennis van relevante systemen: Ervaring met belastingsoftware zoals Key2Belastingen, GouwBelastingen of vergelijkbare pakketten;
- Klantencontact: Helder en klantgericht communiceren met inwoners, bedrijven en instellingen;
- Adviesvaardigheden: In staat zijn om beleidsmakers en collega’s goed te adviseren over belastingvraagstukken;
- Schriftelijke communicatie: Duidelijke rapportages, brieven en beleidsstukken kunnen opstellen;
- Lokale context: Begrip van gemeentelijke verordeningen en beleid;
- Algemene wetgeving: Bekendheid met Algemene wet bestuursrecht (Awb), Invorderingswet en Wet WOZ;
- Goed kunnen presteren onder druk, vooral tijdens piekperiodes zoals de jaarlijkse belastingaanslagen;
- Omgaan met conflicterende belangen en soms kritische klanten;
- Snel nieuwe ontwikkelingen in wetgeving en systemen kunnen oppakken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja, op termijn en in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.