Adviseur Bezwaar en Klachten

Aanvraagnummer: 12763
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Zwolle
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 23-06-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.
Opdracht
Door het vertrek van een collega zoeken wij een ervaren kandidaat die ons tijdelijk ondersteuning bij de behandeling van bezwaarschriften en klachten.
Na ontvangst van een bezwaarschrift (of klacht) zoek je contact met de bezwaarmakers, eventuele andere belanghebbenden en met collega’s van de provincie. Je onderzoekt of het geschil buiten de formele procedure kan worden opgelost. Soms volstaat een nadere toelichting op een genomen besluit. In andere gevallen kan een besluit eenvoudig worden aangepast of wordt op een andere manier perspectief geboden. Als het niet komt tot een oplossing, volgt de formele behandeling. Bezwaarmakers worden gehoord door een onafhankelijk voorzitter en een gedeputeerde. Jij bereidt de zitting voor en treedt op als secretaris. Na de zitting schrijf je het concept voor de beslissing op bezwaar en leg je die aan het bestuur voor.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op doctoraal of master niveau richting Rechten;
4. Aantoonbare werkervaring met het toepassen van de Algemene wet bestuursrecht en rechtsbeschermingsprocedures, licht toe waar deze is opgedaan;
5. Aantoonbare werkervaring als adviseur bezwaarschriften en klachten binnen een overheidsorganisatie;
Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring als adviseur bezwaarschriften en klachten binnen een provinciale organisatie (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de toepassing van mediationvaardigheden , benoem waar dit is opgedaan (25 punten);
8. Benoem minimaal twee vergelijkbare referentieopdrachten en beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, de verantwoordelijkheden en het behaalde resultaat (35 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Oordeelsvorming
- Overtuigingskracht
- Open houding/vertrouwen
- Plannen en organiseren
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 23 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.