Adviseur Business Informatie Management (BIM) (WI24-1197)

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 1722
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 32 per week
Tarief: €100 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 3 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 07-06-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Wij zoeken een 'informatie -en proces-duizendpoot'

Binnen het sociaal domein van de gemeente Amstelveen is afgelopen jaar een cluster Business Informatie Management ('de BIM') opgericht. De informatiemanager, informatie analist, business analist, kwaliteitsadviseur werkprocessen en de informatie-adviseur werken in dit cluster nauw samen voor en met de vakafdelingen Sociaal Domein en de afdeling Automatisering en Informatie. Om aan de vraag vanuit de business te kunnen voldoen hebben wij tijdelijke uitbreiding van capaciteit nodig op het gebied van business analyse, informatie analyse en processen. Wij zoeken 2 fte breed inzetbare professionals op het gebied van informatiemanagement.

Wat ga je doen?
De werkzaamheden zijn met name tactisch-operationeel. Waarbij een strategische blik wenselijk is.
De BIM fungeert als regiekamer voor het sociaal domein. Alle informatiemanagement gerelateerde vragen vanuit het sociaal domein komen bij hen binnen. Dit zijn verzoeken zoals:
  • Wensen en behoeften voor managementinformatie in kaart brengen t.b.v. een te ontwikkelen dashboard.
  • Analyseren van functionele ondersteuning van applicaties
  • Valideren van informatie
  • Huidige werkwijze met de vakafdeling in kaart brengen en in procesbeschrijvingen vastleggen
  • verwijderen van dashboards met verouderde informatie
  • In kaart brengen van knelpunten in processen en informatievoorziening

Door jouw ervaring als breed inzetbare professional ben je in staat om direct aan de slag te gaan!

De opdracht loopt t/m 23 december 2024. Er is een mogelijkheid tot verlenging.
Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.









Kandidaatomschrijving

Profiel:
  • HBO of WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als business analist, informatieanalist of procesconsultant op het gebied van business informatiemanagement respectievelijk op het raakvlak tussen business en IT.
  • Kennis van de ontwikkelingen binnen het sociaal domein.
  • Actuele kennis van informatiearchitectuur en ICT-omgevingen binnen een gemeentelijke organisatie
  • Kennis van Suite4SD van Centric; Cognos en Engage is een pré.
  • Ervaring met project- en procesgericht werken.

Competenties:

  • Klantgericht
  • Gestructureerd
  • Analytisch
  • Communicatieve vaardigheden
Je bent een aanpakker en verbinder.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Eisen

Aantoonbare brede werkervaring in een vergelijkbare functie zoals gevraagd
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 6 jaar in een vergelijkbare rol zoals omschreven in de opdrachtomschrijving. Functies zoals informatie analist, business analist, kwaliteitsadviseur werkprocessen.
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • VOG
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit
  • Gegevens crediteuren

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %


Werkervaring binnen het sociaal domein
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als business analist, informatieanalist, informatiemanager en/of procesconsultant binnen het sociaal domein, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.Graag geel arceren op CV.
Weging: 25 %


Werkervaring binnen een gemeente
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als business analist, informatieanalist, informatiemanager en/of procesconsultant binnen gemeente, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.Graag geel arceren op CV.
Weging: 25 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.


Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 5 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandagmiddag 17 juni tussen 13:00 en 16:00 uur. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip. De gesprekken zullen plaatsvinden op ons raadshuis en zullen een half uur per gesprek zijn.