Aanvraagnummer: 2142
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-06-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Opdracht
In afwachting van een vaste invulling zoekt de gemeente Zeist een Adviseur Crisisbeheersing.
Als Adviseur Crisisbeheersing ben je verantwoordelijk voor de gemeentelijke crisisorganisatie. Daarnaast ben je als Accounthouder VRU vanuit de gemeente Zeist het aanspreekpunt voor de accounthouder van de Veiligheidsregio Utrecht. Je adviseert de burgemeester over diverse veiligheidsvraagstukken.
Werkzaamheden zijn onder andere:
- Je draagt zorg voor de paraatheid van de gemeentelijke Crisisorganisatie;
- Maken en bewaken van afspraken, jaarplannen etc. met en over de VRU;
- Adviseren over de VRU in het kader van de gemeenschappelijke regeling en deze adviezen vertalen in college- en raadsvoorstellen;
- Adviseren burgemeester, management en medewerkers over projecten/vraagstukken waarbij de VRU betrokken is;
- Voorbereiden van de vergaderingen van o.a. het Algemeen Bestuur van de VRU;
- Adviseren over de ontwikkelingen rondom de ‘brandweerkazernes’;
- Bijspringen bij openbare orde en veiligheidsvraagstukken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding, op het gebied van Bestuurskunde, rechten of openbare orde en veiligheid; 2. Aantoonbare werkervaring binnen (sociaal) veiligheidsdomein;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van OOV;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding, op het gebied van Bestuurskunde, rechten of openbare orde en veiligheid (10 punten); 5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als adviseur binnen een gemeentelijke instelling (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur op het gebied van OOV en Crisis beheersing (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als Officier van Dienst bevolkingszorg (10 punten);
9. Beschikbaar per 1 juli 2024 voor 32 uur per week) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: