Adviseur Cultureel Erfgoed

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 1401
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  



Opdracht


Als adviseur Cultureel Erfgoed a.i. werk je samen met collega’s aan het behoud en de toekomst van de tuinstad Hilversum. Hilversum heeft drie rijksbeschermde gezichten en meer dan 1000 monumenten. De benodigde kennis richt zich op de architectuur en stedenbouw uit de periode eind 19 de en 20 ste eeuw. Bij voorkeur ben je specialist op het gebied van de architectuurhistorie met ervaring in het benutten van cultureel erfgoed in ruimtelijke plannen en transformatieplannen. In ieder geval ben je thuis in het dynamische veld van de monumentenzorg en de bestuurlijke omgeving/overheidsorganisatie.

De kandidaat gaat zich bezighouden met:

  • Aanwijzingsprocedures, inclusief bezwaar en beroep;
  • Uitvoeren cultuurhistorisch onderzoek en analyse onder meer ten behoeve van gebiedsvisies, locatieplannen en verzoeken om informatie;
  • Dagelijkse adviseringen over kleine en grote lopende projecten, zoals:
    • Erfgoedregistratie (Omgevingswet en gemeentelijke registratie);
    • Ondersteuning advisering omgevingsvergunningaanvragen en restauratieprojecten.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van aanwijzingsprocedures en advisering over cultureel erfgoed;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering;
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2024 voor 24 uur per week (20 punten);
5. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Kunstgeschiedenis/Erfgoed, Archeologie of Bouwkunde (20 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van aanwijzigingsprocedures (30 punten).
7. Aantoonbare kennis van archeologie , blijkend uit een afgeronde cursus of opleiding (10 punten)
8. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke advisering op het gebied van erfgoed bij een gemeente (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal


Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals


1.


CV-eisen


Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 1 referentie.


Werkdagen


De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. In ieder geval maandag beschikbaar.


Planning


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 27 mei van 09:00uur tot 11:00 uur en woensdag 29 mei van 09:00 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 mei 2024. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.


Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).