Aanvraagnummer: 7305
Organisatie: Gemeente Wijk bij Duurstede
Locatie: Wijk bij Duurstede
Uren per week: 28 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 17-03-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 28-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.
Opdracht
In deze veelzijdige rol beoordeel je vergunningaanvragen en informatieverzoeken met betrekking tot evenementen, horeca en de APV. Daarbij overleg je met organisatoren en ondernemers over initiatieven en vergunningaanvragen om tot een zorgvuldige afweging te komen. Waar nodig organiseer je informatiebijeenkomsten om betrokkenen goed te informeren.
Als gemeentelijk aanspreekpunt op het gebied van evenementen en horeca onderhoud je intensief contact met burgers, ondernemers en partners. Denk bijvoorbeeld aan de Veiligheidsregio Utrecht en politie. Ook adviseer je het bestuur over relevante vraagstukken en ondersteun je bij beleidsontwikkeling.
Verder behandel je bezwaar- en beroepszaken en vertegenwoordig je de gemeente bij juridische procedures, zoals de bezwaarschriftencommissie. Tot slot geef je input op het evenementenbeleid en actualiseer je het beleid op het gebied van horeca en de APV, zodat deze optimaal aansluiten op de gemeentelijke ambities en wet- en regelgeving.
Resultaatverplichtingen:
- Tijdige afhandeling van vergunningaanvragen: Zorg ervoor dat alle vergunningaanvragen binnen de wettelijke termijnen worden beoordeeld en afgehandeld.
- Kwaliteitscontrole: Zorg ervoor dat alle verleende vergunningen voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en gemeentelijke beleidskaders.
- Stakeholdercommunicatie: Onderhoud proactieve en effectieve communicatie met aanvragers, ondernemers en andere belanghebbenden om hen te informeren over de status van hun aanvragen en eventuele vereisten.
- Procesverbetering: Identificeer en implementeer verbeteringen in het vergunningverleningsproces om efficiëntie en klanttevredenheid te verhogen.
- Advies en ondersteuning: Bied deskundig advies aan collega’s, bestuurders en externe partijen over vergunningen en horecabeleid.
Vereisten
1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met WOO, Alcoholwet en Algemene Wet Bestuursrecht (omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior adviseur APV vergunningen bij een gemeente;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met behandeling van bezwaar- en beroepszaken;
Gunningscriteria
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als senior adviseur APV vergunningen bij een gemeente; (25 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met behandeling van evenementen vergunningen; (20 punten)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de behandeling van bezwaar- en beroepszaken; (30 punten)
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de behandeling van BIBOB zaken. (25 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent iemand met een verbindend vermogen die van nature creatief meedenkt met belanghebbenden over kansen, mogelijkheden en oplossingen;
- Je hebt overtuigingskracht en kunt jezelf goed uitdrukken, zowel mondeling als schriftelijk;
- Je bent een prettige en doortastende gesprekspartner voor inwoners, ondernemers, collega’s en bestuur.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 maart 2025, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.