Aanvraagnummer: 7441
Organisatie: Gemeente Heerenveen
Locatie: gemeente Heerenveen
Uren per week: 32-36
Tarief: €85 - €110 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 17-03-2025
Optie tot verlenging: 3x 2 maanden
Sluitingsdatum: 06-03-2025 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De gemeente Heerenveen is op zoek naar een allround tijdelijk financieel adviseur/expert binnen het team Financiën. Doordat we dit jaar druk bezig zijn met de implementatie van een nieuwe financieel systeem, waarvoor de inzet van diverse bestaande medewerkers nodig is, hebben we extra capaciteit nodig voor het kunnen blijven uitvoeren van onze reguliere activiteiten. We zoeken daarom ook iemand die meerdere werkzaamheden binnen het team kan overnemen en dus breed inzetbaar is.
De financieel adviseur ondersteunt en adviseert de budgethouders bij het opstellen van de begroting, voortgangsrapportages en de jaarrekening in de P&C-cyclus en zorgt voor de verwerking hiervan in ons huidige financiële systeem Key2Financiën. Hij of zij toetst de bijdragen vanuit de directies en teams op de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving en helpt de organisatie hier aan te voldoen. De adviseur bewaakt de uitvoering van financiële keuzes van de besluitvorming. De financieel adviseur/expert werkt hiertoe nauw samen met en ondersteunt en adviseert de strategisch financieel adviseur die vooral de contacten op directieniveau en op bestuurlijk niveau behartigt.
De financieel adviseur voert periodiek overleg met budgethouders over de voortgang op de activiteiten en budgetten gezamenlijk met de HR-adviseur. Dit gebeurt aan de hand van managementrapportages die hij/zij gedeeltelijk ook zelf opstelt.
De tijdelijk financieel adviseur kan ook ingezet worden op de meer administratieve taken bij het beheer en verwerken van mutaties in Key2Financiën. Zowel aan de budgetkant (begrotingsmutaties) als bij het boeken van bijvoorbeeld memorialen. Waar nodig coördineert hij of zij de werkzaamheden binnen de administratie. Een gedegen boekhoudkundige achtergrond en/of bewezen ervaring hiermee (liefst in Key2Financiën) is daarom zeer wenselijk
Verantwoordelijkheden
We zoeken een gedreven en oplossingsgerichte financieel adviseur die gewend is de handen uit de mouwen te steken. Iemand die goed kan analyseren en de ware betekenis achter de cijfers kan doorgronden en voldoende kritisch is. De adviseur kan daarnaast goed plannen en organiseren, is pro-actief en resultaatgericht. De financieel adviseur is in het team positief kritisch en heeft voldoende vakkennis en boekhoudkundige achtergrond om de diverse werkzaamheden te kunnen uitvoeren. Een gezonde dosis humor is welkom.
De financieel adviseur/expert maakt onderdeel uit van het team Financiën waarin hij of zij samenwerkt en spart met de andere financieel adviseurs en de strategisch adviseur over diverse vraagstukken. Het team Financiën is ook verantwoordelijk voor de coördinatie van de P&C-cyclus binnen de gemeente. Ook daar speelt de adviseur een belangrijke rol bij het ophalen, beoordelen en verwerken van aangeleverde bijdragen P&C-producten vanuit de teams.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 17-3-2025 tot en met 31-8-2025 voor 32-36 uur per week .De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3x 2 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Minimaal HBO werk- en denkniveau met een afgeronde opleiding op het gebied van Financiën, Bedrijfseconomie of Accountancy.
Goede kennis van het BBV en de relevante financiële wet- en regelgeving.
Aanwezig kunnen zijn op kantoor in Heerenveen voor minimaal 2 dagen per week.
Minimaal 3 jaar recente werkervaring in een vergelijkbare functie van financieel adviseur of businesscontroller binnen een overheidsorganisatie of maatschappelijke (niet winstgedreven) organisatie.
Prijs (eisen)
Minimaal: € 85,00
Maximaal: € 110,00
Gunningscriteria
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
40 %Ervaring binnen het lokaal bestuur (gemeente, provincie, waterschap, GR) in een vergelijkbare functie.
30 %Aantoonbare boekhoudkundige kennis en ervaring vanuit de praktijk (ook vanuit een coördinerende rol is een pré).
30 %Ervaring met het werken in Key2Financiën.
Het interview
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.