Fraud Blocker Adviseur Grondzaken (4fte) | Freelance Opdrachten

Adviseur Grondzaken (4fte)

Logo's van Gemeente De Wolden en Gemeente Hoogeveen met groen en blauw golfmotief onder elk logo.

Aanvraagnummer: 5719
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Uren per week: 16-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Drenthe
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 20-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) voert gemeentelijke taken uit voor circa 80.000 inwoners van twee gemeenten. We zijn de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe, centraal gelegen en goed bereikbaar. Meer informatie via www.werkenbijdeswo.nl.

Opdracht
Je bent als adviseur grondzaken verantwoordelijk voor de realisatie van nieuwe woon- en werkgebieden binnen de gemeenten De Wolden en Hoogeveen en geeft advies bij uitbreidings- en inbreidingslocaties. Je werkt samen met onder andere projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties en aannemers. Je draagt bij aan de woningbouwopgave en ambities van beide gemeenten. Tot je taken behoren:

  • Realisatie van nieuwe woon- en werkgebieden (gebiedsontwikkeling);
  • Opstellen van (complexe) anterieure overeenkomsten;
  • Bijhouden van marktomstandigheden en wijzigingen in wet- en regelgeving;
  • Samenbrengen van interne en externe partijen;
  • Adviseren bij aan- en verkoop van gronden;
  • Voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming;
  • Bijdragen aan het opstellen van het grondbeleid;
  • Overige privaatrechtelijke werkzaamheden op het gebied van grondzaken.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur grondzaken/taxateur;
3. Beschikbaar op dinsdag en donderdag;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur grondzaken/taxateur (50 punten);
6. Aantoonbare ervaring met gebiedsontwikkeling en grondzaken (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar ervaring met het schrijven van collegevoorstellen, memo’s, etc. (10 punten);
8. Lidmaatschap van de Nederlandse Vereniging van Rentmeesters (20 punten);
9. Ervaring met onteigeningsrecht (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan hoe u of de kandidaat voldoet aan het profiel.

Competenties
Analytisch
Resultaatgericht
Communicatief vaardig
Omgevingsbewust
Samenwerkingsgericht

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 10 volgens de cao van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
4.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden later ingepland. Geselecteerde kandidaten ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten krijgen na de gesprekken informatie over de voortgang.

Overige informatie
De opdrachtgever kan een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Flexibel werken is mogelijk en de opdrachtgever biedt een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

Reactietermijn
U kunt reageren tot vrijdag 20 december 2024, 09.00 uur.